И ван Ночев е роден в Карлово на 23 септември 1916 г. Още от малък има страст към механиката и авиацията.
Завършва механо-техническото училище в родния си град. След това участва в държавната аеропланна работилница в Божурище и е един от хората,
които полагат основите на аеропланната работилница към летище Марино Поле край Карлово.
Най-интересното започва, когато Ночев е на 26 г., през 1942 г.
Тогава заедно с други хора от бранша е изпратен на 3-месечна специализация в Германия.
Там го приемат в елитната Берлинска политехника, но за съжаление при една от бомбардировките сграда на университета е унищожена и занятията са прекратени.
Ночев се връща обратно в България, но това далеч не слага край на стремежите му.
Две години по-късно отново заминава, но този път за друго елитно заведение - Парижката политехника. Известно време учи там и накрая се прехвърля във Виенската политехника, откъдето най-накрая взима мечтаната диплома.
През 50-та година, на 34-годишна възраст успешно защитава докторат, работи известно време там, но родината му липсва прекалено
и се връща обратно у нас.
За съжаление обаче нещата тук вече не стояли, както той си ги е представял.
Не гледали добре на немския възпитаник, което го принуждава да емигрира.
През 51-ва се озовава от обратната страна на океана, установява се в Канада, което според източници го превръща в политически емигрант за България.
Първите му няколко години в Канада са повече от трудни.
Бере ягоди в покрайнините на Торонто и чисти улиците.
В крайна сметка докторската му степен и това, че е посещавал най-елитните европейски политехники му носят необходимата реализация. Именно това го свързва с Щатите.
Към него проявява интерес "Дженерал Дайнамикс Корпорейшън" - забулена в тайни и легенди организация, в която бил събран елитът на световната
ракетна и космическа мисъл.
Те разработвали най-модерните ракетни системи и самолети за НАСА и Пентагона.
Ночев е назначен за главен проектант-инженер на ракетни двигатели по програмата Аполо.
В началото на десетилетието Иван Ночев официално става гражданин на Америка и се прекръства на Джон Ночев. 3 години по-късно основава своя фирма "Ланчия", която специализира в областта на аерокосмическите изследвания.
Интересни факти за създателя на Мики Маус - Уолт Дисни
От продавач на вестници Томас Едисон се превръща във велик изобретател
Един мъж с поглед в бъдещето - Никола Тесла
На 26 февруари 1966 г. започват тестовете с изстрелване на Аполо 11.
Ролята на Джон Ночев е ключова.
Той създава двигателя за спускаемия апарат, с който се осъществява кацането на Луната, излитането от повърхността ѝ и накрая - скачването с космическия кораб, който кръжи в орбита.
Тук се появява името и на още един българин - ядреният физик Иван Михов, който също има значителен принос.
Той създава лазера, който изчислява точното разстояние до Луната.
На 16 юли 1969 г. Аполо 11 е изведен в околоземна орбита и след 76-часов полет, на 21 юли в 5 сутринта Нийл Армстронг става първият човек, стъпил на Луната.
За огромния си принос Джон Ночев получава високо отличия от Конгреса за заслугите си към НАСА.
Вижте още любопитни факти за живота на Иван Ночев във видеото от канала във Vbox7 "Портретъ".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!