Още по темата

Над 100 милиона лева са приходите от онлайн реклама за 2017 г. Ръстът е около 16%, стана ясно на ежегодния IAB Forum, който събира специалисти от дигиталния бранш у нас.

На форума бяха представени тенденциите на онлайн пазара. Най-голям дял от приходите в интернет има дисплей рекламата.

„Пазарът за поредна година расте с двуцифрен ръст. За 2017 г. конкретно за пръв път минава психологическата бариера от 100 млн.лв. нетно от реклама. Когато искаш да достигнеш до максимален брой хора, най-добрият начин е дисплейната реклама. Банери, видео - това всичко е част от дисплейната реклама и е съвсем нормално”, обясни Христо Христов, председател на IAB и изпълнителен директор на „Нетинфо”.

Според представените данни най-голям дял от общите нетни приходи за интернет реклама продължава да държи дисплей рекламата с 34%. От нея мобилната реклама отбелязва увеличение с 38% за 2017 година, достигайки до 4.3 милиона лева нетни приходи. При видео рекламата не се наблюдава промяна, като тя запазва нивата си от 2016 година.

На Форума присъства и Председателят на Комисията за защита на личните данни Венцислав Караджов и заедно с Николай Кискинов, Секретар по правните въпроси на IAB Bulgaria, представиха разработения от IAB Секторен кодекс за приложение на GDPR за дигиталния сектор.

Кодексът беше възприет като иновация в приложението на GDPR в България и добра практика при защита на личните данни в дигиталната среда. След влизането в сила на GDPR на 25-ти май 2018 г., IAB Bulgaria ще го внесе отново в Комисията за защита на личните данни за приемане като кодекс по смисъла на регламента, за да служи като демонстрация на съответствието с GDPR на компаниите от дигиталния сектор, които са заявили спазването му като стандарт.

Документът ще бъде качен на сайта и във Facebook страницата на IAB Bulgaria.

Повече информация за IAB Bulgaria, както и за събитията и обученията, който Сдружението органзира можете да видите тук.