Още по темата

Жителите на квартал "Лозенец" блокираха булевард "Арсеналски" в знак на протест. Те се обявиха за незабавното връщане на трамвай №6, който от две години е спрян.

Няма да спират трамвай 6, закриват само три спирки

Протестираха заради трамвай номер 6

"Аз съм тук, за да подкрепя всички възрастни хора, за които трамваят беше единствената им връзка с центъра. Много от тях взимаха трамвая, за да отидат да си вземат пенсиите от пощата и единствено трябваше да се спуснат по баира, за да стигнат до спирката. Сега трябва да вървят километри, за да стигнат до метрото. Настояваме трамваят да се върне незабавно", коментира една от протетсиращите.

Красимира Еленова живее в Лозенец от 70 години. Жената не може да си представи трамваят да отиде в историята. "Той не пречи на никого. Трасето е готово, преди 3 години платиха маса пари, за да сменят релсите. Сега изведнъж трябва да плащат пак, за да ги махат. Кой ще ги плаща тия пари? Ние няма да плащаме за тези глупости. Искаме си трамвая. Ако искат да пуснат и тролей, но на трамвая държим".

Протестиращите припомниха, че за запазване на трамвая неправителствената организация "Спаси София" събра над 4300 подписа, които бяха внесени в Столичната община.

Тогава кметът на София Йорданка Фандъкова и нейният заместник Евгени Крусев обещаха след края на строителството на метрото в района да върнат трамвая. Това трябваше да стане през 2017 г., но и до днес движението не е възстановено. Ако линията бъде закрита това ще са още 2 км., с които общия брой на премахнатите релси ще стане над 10 км. за последните 14 години.

Ако бъде закрито трасето на трамвай №6, това ще е четвъртото трасе, което се закрива по време на мандата на Йорданка Фандъкова. Другите закрити трамвайни линии са 2,9 и 19.

От Столичната община коментират, че общинският експертен съвет заедно с Направление "Архитектура и градоустройство" в момента работят по два варианта за осигуряването на достъпност в района. Единият е да се запази трамвай №6 и запазване на съществуващия трамваен тунел при НДК. В този случай трамваи 1 и № 7 ще продължат да се движат по съществуващата рампа на тунела. Ще бъде изградено ново разклонение и нова изходяща рампа по бул. "Витоша".

Другата възможност е трамваят да бъде заменен от тролей. Той ще се движи по бул. "Арсеналски", което продължава към ж.к. "Гоце Делчев" и ж.к. "Манастирски ливади". Този вариант осигурява връзка на жилищните квартали с центъра и станции на метрото.

През февруари различните варианти са били подложени обществено обсъждане. Към настоящия момент се изготвят симулации на натоварванията и на транспортния трафик на избраните варианти, след което всички материали ще бъдат изпратени за разглеждане в Постоянните комисии по устройство на територията, архитектура, достъпна среда и жилищна политика и по транспорт и туризъм към Столичен общински съвет.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.