Мазда 6 изпълни "мисия различен"
Източник: VESTI.bg
30

З авладяващ външен вид, превземащ интериор и директно управление са само първите впечатления от Мазда 6. Съвсем в унисон и спазващ традицията, наложена от предшествениците си, новият представител на семейството от префектура Хирошима радва феновете и верните клиенти на марката.

Третото поколение на луксозния голям семеен автомобил се предлага с четири двигателя, от които три са бензинови, а един е дизелов. Шестстепенна ръчно управляема предавателна кутия, както и три разновидности на автоматичната трансмисия, са на разположение на бъдещите собственици на представителя на D-сегмента.

Налице са и два варианта на купето, а именно седан и спорт комби.

Колкото до екстрите, типично по японски, тук се предлагат четири на брой нива на оборудване, извън които има малко опции за добавяне на глезотийки.

Факт е, че някои от другите производители на автомобили залагат на стратегията с "беден" базов модел и много екстри. Това се прави до голяма степен заради възможността за персонализация на возилото. Да, но някак си при Мазда 6 чувството за уникалност сякаш е насадено и се предава чрез всеки детайл от интериора и екстериора.
 

Дизайнерите, работещи заедно с инженерите по аеродинамиката, са постигнали коефициент на обтекаемост от 0,26 без никакъв компромис във външния вид.

Японците се гордеят и със "Soul Red Metallic" - технология на нанасянето на червената боя, която придава изключителна дълбочина на цвета и строго подчертава всички сенки и допълнителни детайли по каросерията.

Технологичният отдел по бояджийските дейности на Мазда е създал рецептата за нанасяне с две базови покрития под основното червено. Долната база служи като отразяващ слой, като в нея има алуминиеви включвания. Горният пък е полупрозрачен и включва в себе си високохроматичен червен пигмент. Резултатът от това е, че на слънчева светлина изглежда така, сякаш източникът на лъчите е самият автомобил.
 

Прехласването по външността, обаче, не бива да отклонява вниманието ни от сърцето на Мазда 6.

Двигателите, които се вграждат в този модел, носят името си SKYACTIV.
 

Това не е просто търговско наименование, а нова посока в инженерното разбиране за двигателите с вътрешно горене.

Както всички знаем, една от основните спънки пред конструкторите на бензиновите двигатели е степента на сгъстяване, която се ограничава от редица фактори, свързани със самия горивен процес.

Най-основно може да се каже, че с обикновено гориво, с октаново число 95, 98, не може да се постигне степен на сгъстяване, по-голяма от 9,5:1 или 10:1.

Японците от Мазда, обаче, са постигнали 14:1, като по този начин са увеличили с 15% въртящия момент на двигателя в целия диапазон, а разходът е намален със същия процент.

В общи линии това е постигнато с четири основни решения. Нов революционен дизайн на изпускателните тръби прави всяка една от излизащите от цилиндрите по-дълга в "самостоятелния" си отсек. Това е направено с цел да не се повишава температурата на два по два от цилиндрите, вследствие на "засмукване" на отработили газове и достигането им до изпускателните клапани.

Друга посока, в която са работили японците, е буталото. Челото му е с полусферична форма, която позволява при по-високата степен на сгъстяване и реализиране на контролирано запалване, процесът на горене да бъде максимално "овладян" по площта му.

Директното впръскване намалява загубите при пълненето, като през смукателните клапани постъпва само въздух. Важно е да уточним, че въпросните агрегати са атмосферни, което означава, че няма принудително пълнене с турбокомпресори и т.н.

Също така, при директното впръскване, горивото отнема топлина за своето изпарение вътре в камерата, благодарение на което температурата в цилиндъра също спада. Това е важно за повишаването на степента на сгъстяване.

Последното от решенията е свързано като цяло с увеличаването на коефициента на полезно действие на машината. От Мазда са направили всичко по силите си да намалят максимално теглото на подвижните елементи, с което са намалили загубите от инерционните сили, а до известна степен и загубите от триене при 2 и 2,5-литровите агрегати.
 

При дизеловите двигатели SKYACTIV-D пък степента на сгъстяване е намалена до същата стойност, каквато е при бензиновите им събратя. Звучи странно, но това е поредното доказателство, че в Мазда мислят достатъчно разчупено и правят на пух и прах всички до болка възприети норми за двигателите с вътрешно горене.

С намаляването на степента на сгъстяване японците печелят намаляване на емисиите от вредните и парникови газове, отделени при горенето.

Как се справят обаче с отрицателните последици? - Увеличават налягането на пълненето на цилиндрите. За целта използват по-високо производителни каскадно свързани турбокомпресори, които осигуряват достатъчно високо налягане в целия работен диапазон.

Процесът на горене пък е разпределен в по-дълъг интервал от време. Така относително краткият период, в който въздухът и горивото трябва да се смесят, е разделен на няколко етапа, като по този начин се постига по-дълго прилагане на газова сила в целия ход на буталото.
 

И двата типа двигатели обаче използват много различни настройки на горивоподаването при ниски температури. Само за няколко минути, обаче, агрегатите достигат оптималните стойности на основните си работни параметри и така на пръв поглед сериозният проблем, придобива далеч по-скромни размери.

С това иновациите в Мазда 6 не спират. Впечатление прави системата i-ELOOP. Това е първата в света система за рекуперация на енергията, отделена при спиране, която използва кондензатори.

Принципът на работа е подобен на този на системите с акумулаторни батерии, само че тук към кондензатора са свързани алтернатор и DC/DC конвертор.

Идеята на японците е, че от един нормален стил на шофиране не може да се добие достатъчно енергия, която да обезпечи използването на тежките батерии, които я съхраняват за дълъг период от време.
 

При Мазда обаче въпросният кондензатор натрупва заряд, който отделя в рамките на около минута. Това спомага за захранването на основните електрически агрегати, както и за дозареждане на конвенционалната акумулаторна батерия на автомобила. Климатикът също "си помага" с кондензатора. Отделно, в градски условия, когато са налице спиранията на светофарите, i-ELOOP облекчава до голяма степен интелигентната старт-стоп система, тъй като кондензаторът може да съхрани енергията достатъчно време, за да я използва за повторното стартиране на двигателя.

Така дизеловият 2,2-литров двигател постига разход от 4 литра на 100 км при движение с 90 км/ч и 5,7 л/100км в града.

Всички тези технологии, заедно с атрактивния външен вид и завладяващ интериор, се предлагат на българския пазар на цени от 45 980 до 66 980 лв.

В заключение може да се каже, че инженерите и дизайнерите в Мазда са се справили успешно с тежката задача да бъдат различни. Технологии, познати при спортните автомобили, са синхронизирани с екологичните норми и достъпните цени, в един красив и комфортен автомобил, съчетаващ в себе си спорт и рационалност и стил.

Коментари 30
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

30 коментара
 
Сержант обяснява на новобранците: - Ако камък бъде хвърлен нагоре, то той ще падне на земята. Това се дължи на земното притегляне. Новобранец: - А…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Йотова: Странно е отстраняването на Росен Желязков от поста председател на НС

Йотова: Странно е отстраняването на Росен Желязков от поста председател на НС

България Преди 7 минути

Може би имаше много повече случаи през изминалите месеци, през които трябваше да се "вземе главата" на председателя на парламента, отбеляза тя

Петков: Желязков нямаше да наруши Конституцията и правилата, ако имаше свободна воля

Петков: Желязков нямаше да наруши Конституцията и правилата, ако имаше свободна воля

България Преди 40 минути

Това, което аз чух Борисов да казва, е, че има голям гръб, който е хлъзгав, коментира съпредседателят на ПП-ДБ

<p>Арестуваха министъра на земеделието на Украйна</p>

Заподозрян в корупция за милиони: Арестуваха украинския земеделски министър

Свят Преди 1 час

Солски е обвинен в незаконно завземане на земя на стойност над $7 млн., когато е бил ръководител на голяма земеделска компания и член на парламента

“Това е моят дом”: Животът в забранената зона на Чернобил

“Това е моят дом”: Животът в забранената зона на Чернобил

Свят Преди 1 час

38 години след ядрената катастрофа в Чернобил

“Съдебен спор” върна Нана Гладуиш в България

“Съдебен спор” върна Нана Гладуиш в България

Любопитно Преди 1 час

Поводът е юбилейният епизод 1000 на емблематичното предаване на NOVA

Новият сгъваем Z Fold на Samsung ще има Ultra версия

Новият сгъваем Z Fold на Samsung ще има Ultra версия

Технологии Преди 1 час

Той се очаква на пазара това лято

Огромна дупка „погълна” кола в Пловдив (ВИДЕО)

Огромна дупка „погълна” кола в Пловдив (ВИДЕО)

България Преди 1 час

Превозното средство било паркирано пред жилищен блок

<p>&quot;Изменението на климата сее глобален хаос&quot;</p>

Нигерия се движи напред: Електрически превозни средства на хоризонта

Свят Преди 1 час

Нигерия има за цел да постигне нулеви нетни емисии до 2060 г.

99-годишна

Когато духът е най-важен! 99-годишна баба счупи 3 световни рекорда по плуване (ВИДЕО)

Любопитно Преди 1 час

История, която звучи като от филм, но всъщност е самата истина

“Шпионска заплаха от Китай“: Пекин с бурна реакция

“Шпионска заплаха от Китай“: Пекин с бурна реакция

Свят Преди 2 часа

Острото отхвърляне на обвиненията от страна на Пекин подчертава неговата чувствителност към обвиненията в задгранични разузнавателни операции

Пожар на товарен кораб, плаващ към България, има ранен (ВИДЕО)

Пожар на товарен кораб, плаващ към България, има ранен (ВИДЕО)

Свят Преди 2 часа

Екипажът на плавателния съд е евакуиран на пролива Дарданели

<p>Борисов: Много добре го сглобихте, браво, унижихте ни, разстроихте ни</p>

Борисов: Вчерашното действие срещу Росен Желязков беше насилствено

България Преди 2 часа

Следващият парламент може да бъде много по-различен, заяви лидерът на ГЕРБ

<p>Доц. Кунчев обяви ще се въвежда ли&nbsp;извънредна епидемична обстановка заради коклюша</p>

Кунчев: Няма да се въвежда извънредна епидемична обстановка заради коклюша

България Преди 2 часа

Карантина ще се въвежда само в конкретни училища и детски градини, където има заболели, като се въвежда и онлайн обучение

Най-често срещаните предизвикателства при управлението на служители от Gen Z

Най-често срещаните предизвикателства при управлението на служители от Gen Z

Любопитно Преди 2 часа

Днес работодателите са изправени пред много сериозни предизвикателства

Какви са щетите след градушката в Старозагорско (ВИДЕО)

Какви са щетите след градушката в Старозагорско (ВИДЕО)

България Преди 2 часа

Силни бури се разразиха в централните и южни части на страната в четвъртък следобед