П онеже бил наясно, че британските вестници обичат да публикуват такива задачки, предложил играта на в. "Таймс" и първото судоку било отпечатано в броя от 12 ноември 2004 г. с марката на софтуерната му фирма "Pappocom". Три дни по-късно таблоидът "Дейли мейл" също започнал да публикува главоблъсканицата, но под името "Codenumber".
"Дейли телеграф" пуска първото судоку на 19 януари т.г., като авторът този път бил друг. Останалите вестници на същия издател - например австралийския "Телеграф" - постепенно възприемат новата идея.
Оттогава насам медиите започват да наричат судоку "Рубик-кубчето на XXI век".
Едва на 23 февруари, когато "Дейли телеграф" започва да публикува главоблъсканицата във всеки брой и анонсира това на първата си страница, сериозен интерес проявяват и другите национални всекидневници.
Дотогава "Таймс" не вдига много шум за огромния интерес, който предизвиква всекидневния им конкурс за решаване на судоку.
Появяват се и сборници със задачи и инструкции за решаването им. (В момента у нас се продават 10-ина подобни книги, като първите бяха пуснати от детското издателство "Егмонт България".)
През април и май манията обхваща "Индипендънт", "Гардиън", "Дейли мирър" и "Сън" (които правят игра на думи с името си и наричат своето судоку Sun-doku).
"Дейли мейл" изоставят своето заглавие "Codenumber" и също възприемат името "судоку".