Европа ще търси екзопланети с 26 космически телескопа
Източник: Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics

Е вропейската космическа агенция (ЕКА) обяви, че официално започва работа по мисията PLATO. Нейната цел е търсенето на планети с условия за живот в дълбокия Космос.

НАСА откри още 10 планети с идеални условия за вода

Търсенето ще се реализира чрез 26 телескопа. Те ще бъдат монтирани на сателит, който ще бъде изведен в орбита през 2026 г. НАСА вече е открила хиляди екзопланети, но мисиите TRAPPIST и Kepler могат само да идентифицират потенциалните планети, но трудно разбират повече информация за тях. Освен това те са сравнително близо спрямо космическите мащаби.

Нова екзопланета може да има условия за живот

НАСА откри 7 планети, които може да поддържат живот

PLATO ще може да наблюдава звездни системи на доста по-голямо разстояние. Телескопите ще могат да разбират радиуса, масата и възрастта на екзопланетите, които открива. PLATO ще анализира големи райони, като наблюденията ще продължават до две години в рамките само на един район. По този начин учените ще събират достатъчно информация за потенциалните екзопланети и техните орбити около звездите им.

Юпитер е най-старата планета в Слънчевата система

НАСА записа как звучи йоносферата на Юпитер

Откриването на скалисти и земеподобни планети вече не е голяма новина. Астрономите имат достатъчно информация и опит и лесно ги разпознават. Все още обаче липсва откритие на планета, която със сигурност има условия за живот. Една от целите на PLATO ще бъде именно това. Основната мисия обаче ще бъде анализ на няколкостотин хиляди звезди и техните планети, което ще създаде безпрежедентно голям информационен масив за Вселената.

<p>Нова <strong>уникална</strong>&nbsp;находка от&nbsp;&quot;Вълчата бърлога&quot; на <strong>Хитлер</strong></p>