Още по темата

Най-бързо разрастващите се индустрии през последните две десетилетия са фалшиви индустрии, такива, които процъфтяват въпреки факта, че имам много малко клиенти, готови да закупят продуктите им. Фалшивите индустрии винаги имат един и същ ангел-хранител – правителствата – и един и същ промоутър – същите правителства.

Днешният фалшив индустриален лидер е Tesla, развита и ръководена от субсидийния предприемач Илон Мъск, който ръководи също SolarCity и SpaceX, други любими на правителството.

Геният на Мъск е основно в сферата на държавните субсидии: до 2015 г. само правителството на САЩ е отпуснало на водените от него компании $5 млрд. под формата на директни помощи, данъчни облекчения, заеми с ниски лихви, данъчни кредити и търговски отстъпки на клиентите на неговите продукти. Ако се прибавят субсидиите от Канада и Европа, правителствените средства може да се удвоят. А тук дори не са включени индиректните субсидии…

Наблюдателите, които заложиха на способността на Мъск да гарантира държавни субсидии спечелиха много добре – борсовата стойност на Tesla излетя в небесата. Пазарната й оценка изпревари тази на BMW тази година. В момента акциите на Tesla се оценяват на $801 000 на продадена кола през 2016 г., докато тези на BMW са $26 000 на продаден автомобил, а спрямо GM сравнението е $5000 на кола.

Изкуственият интелект на Мъск победи топ играчи на Dota 2

Изкуственият интелект скара Мъск и Зукърбърг

Мъск иска SpaceX да използва една ракета два пъти за 24 часа

Мъск: Човечеството изчезва, но на никой не му пука

Тази надута борсова капитализация се базира единствено върху държавни субсидии, което се обрисува най-добре със ситуацията в Дания, след като страната реши да намали субсидиите за електрически автомобили. През 2015 г. Tesla продаде 2738 коли в Дания. През 2016 г., след като правителството реши да спре държавната субсидия, в Дания бяха продадени само 176 коли, което е спад от 94%. Катастрофалните продажби на Tesla са още по-впечатляващи в Хонг Конг. Правителството „поряза” субсидиите на 1 април, продажбите на Tesla спаднаха от 2939 през март на 8 през април и 4 през май.

Картината на това колко вредни са тези държавни субсидии за електрическите автомобили дава британския National Grid, който изчислява, че Великобритания трябва да увеличи продуктивността на най-трудоспособното си население с 50%, за да могат да бъдат посрещнати плановете на правителството за електрическите автомобили. Това е еквивалентно на построяването на 10 ядрени централи.

Движещата сила зад развитието на електрическите автомобили – правителствената фиксация върху световното затопляне – доведе до избуяването на още по-големи фалшиви индустрии, водени от ветрогенераторите и слънчевите фотоволтаици. Нито те, нито много други изобретения за намаляване на въглеродния двуокис, са „реални”. Световната енергийна индустрия от възобновяеми източници, прахосала трилиони долари, представлява най-голямата загуба на богатство в историята на търговията.

Лоурънс Соломон е изпълнителен директор на Energy Probe.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.

Четете още:

Infiniti Prototype 9 идва на Конкурса за елегантност в Пебъл Бийч

Нова алкална батерия има амбицията да измести литиево-йонната

Lina е биоразградима, конструирана от захарно цвекло и лен