Още по темата

Международната компания „Lidl” официално се извини, че дизайнерите й са изтрили православните кръстове върху църкви в гръцкия град Санторини, изобразени върху опаковки на нейни продукти. От магазините обещаха да отстранят незабавно "направената грешка".  

Променените снимки  предизвикаха огромни дискусии у нас и в чужбина. Според много хора, като е изтрила кръстовете на снимките международната верига е проявила неуважение към традициите на Гърция и другите християнски страни в Европа.

Скандал с гръцка песен - българките били бели робини

Mercedes отзовава 3 млн. дизелови коли, за да се предпази от „Дизелгейт 2”

Множество хора, сред които и видни общественици, изразиха възмущението си в социалните мрежи. 

"Не може да има "гръцка седмица", нито каквото и да било друга гръцка проява, която кастрира един от най-важните белези на гръцката културна идентичност - християнската й принадлежност", споредели мнението си политоголът Огнян Минчев, който нарече етикетите "пореден "мултикултурен" идиотизъм". 

От "Лидл"-България най-напред се извиниха за грешката, но отчетоха, че тя е направена от международното управление на веригата, като обещаха да предадат критиките от България. 

„Lidl International изразява дълбокото си извинение за обидата, причинена от графичните изображения на продуктова линия Eridanous. Бихме искали да потвърдим, че ще променим дизайна на опаковките във възможно най-кратък срок”, пише в официалната позиция на магазините, изпратена до българските медии.

„По никакъв начин не сме имали намерение – и никога няма да имаме такова в бъдеще – да изразяваме каквито и да било идеологически или политически гледни точки чрез нашите продукти или опаковките им”, допълва се в извинението.

Първоначалната реакция на международната компания беше именно да изтъкне, че избягва използването на религиозни символи, за да поддържа неутрално отношение към всички религии.

В сегашната си позиция от германската компания отчитат премахването на кръстовете като „грешка”.

„Отстраняването на направената грешка в настоящия вариант на дизайна на опаковките е наш категоричен приоритет, с който ще се заемем незабавно. Още веднъж поднасяме най-искрените си извинения за случилото се”, пишат от Lidl.