См мата за плащане на такса за влизане в центъра на Лондон досега не се е оказала особено ефективна за повишаване качеството на въздуха, отбелязват учени, цитирани от Ройтерс.
Целта на таксата, въведена през 2003 г., бе да доведе до намаляване на транспортния трафик в най-натоварените части на британската столица. Тя бе първата по рода си в голям град в Европа и САЩ.
Проучване, ръководено от учени в лондонския "Кингс колидж" установява, че санкцията действително е съдействала за намаляването на трафика в центъра на града.
"Замърсяването на въздуха обаче не познава точни граници, така че каквито и да било ползи от схемата за такса срещу задръстванията или пък качеството на въздуха изглежда са се изгубили в по-голямата регионална смесица от замърсители", отбеляза Дан Грийнбаум, ръководител на института за последици върху здравето в САЩ, публикувал доклада.
Франк Кели от групата за проучване на околната среда в "Кингс колидж", който ръководи изследването, е анализирал различни емисии газове и е използва различни техники, проучвайки данните от наблюденията на въздуха и използвайки нов тест.
Въпреки множеството анализи екипът не е открил твърдо доказателство за подобряване на въздуха след въведената такса.
Учените отбелязват, че други промени като по-широко използване на дизелови таксита и на автобуси за превози до и от зоната на задръствания, може да са намалили ползите от въведената такса.
Приходите от налога за влизане в най-натоварените транспортни зони на Лондон трябва да се използват за модернизиране на доста застарялата и често претъпкана транспортна система на британската столица.
Таксата за достъп до центъра на Лондон не е подобрила качеството на въздуха
Целта на таксата, въведена през 2003 г., бе да доведе до намаляване на транспортния поток в най-натоварените части на британската столица
28 април 2011, 09:38
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!