В елизар Величков е търговски директор на "Грабо Медия", част от който е Grabo.bg - един от най-големите сайтове за групово пазаруване в България.
Само преди няколко години този вид онлайн търговия предизвика истински бум на пазара у нас, а пазаруването чрез ваучери се превърна в истинска мания. Дали този бизнес модел е устойчив и какви са тънкостите в този бранш, Велизар Величков ще разкаже по време на събитието за онлайн търговци - eCommCongress, което ще се проведе на 6 април в София.
Преди форума Велизар разказва за Vesti.bg за успеха на своя бизнес модел.
- Кое отличава Grabo.bg от останалите играчи на пазара?
- Опитваме се винаги да поставяме потребителя на първо място - може би и това е причината, Grabo да е по-предпочитан, а по този начин да печелят и партньорите ни. През 2016 г. "Нова Броудкастинг Груп", чрез "Нетинфо", придоби 51% от Grabo.bg, което е сигурен знак, че бизнесът се развива повече от добре, щом такава голяма медийна група реши да инвестира в нашия продукт.
- Колко време след стартирането на платформата, тя започна да носи приходи?
- Grabo излезе на печалба може би около месец след старта си. В чисто маркетингов аспект, заложихме на афилиейт още в самото начало и това, което от своя страна е резултатно-ориентиран маркетинг, който е доста по ефективен откъм ресурси.
- 7 години по-късно наблюдавате ли все още ръст на новите потребители в Grabo.bg? Как достигате до нови клиенти онлайн?
- Естествено! Нови потребители търсим чрез най-стария и “изтъркан” начин - чрез маркетинг.
- Какво не трябва никога да подценяват компаниите, когато говорим за онлайн търговия?
- Обслужването! Това е един от най-важните компоненти. Може да имаш брилянтен продукт, супер сайт, много трафик и реклама, но ако нямаш качествено обслужване и не държиш на потребителите си, то рано или късно ти си загубен.
- До колко лоялни са вашите клиенти?
- Лоялността е едно от най-трудните неща в онлайн търговията. Но мисля, че ние успяхме да спечелим нашите клиенти с високото на ниво на обслужване, което им предлагаме. И разбира се, че винаги ги поставяме във фокуса на своята работа.
- Какви са вашите наблюдения за българския потребител онлайн, как бихте го определили?
- Преди всичко е много мнителен. Точно поради тази причина, трябва да се стараем повече за вниманието му.
- Какви са тенденциите според вас за онлайн търговията за следващите години?
- Според мен онлайн търговията като дял от пазара ще нараства още. Друга голяма промяна ще бъдат платежните инструменти. В България все още голяма част от потребителите плащат на място в обектите. Това ще се промени в следващите няколко години. По тази тема ще говоря на eCommCongress на 6 април в София и нямам търпение да споделя много примери и успешни практики от собствения ми бизнес.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!