От догодина се въвежда по-дълъг гратисен период за хората, пропуснали да си платят тока навреме. Енергото ще може да спира тока на нередовни абонати чак след като са минали три месеца от срока за плащане на сметката, съобщава "Труд".
Отсрочката обаче ще важи само за хората с най-ниски доходи - т. нар енергийно бедни, както и за лицата, които се жалват от надписани сметки.
Това предвижда евродиректива, която предстои да бъде приета и като част от нашето законодателство, съобщи Валентин Николов, зам.-председател на парламентарната група на ГЕРБ.
В момента електроразпределителните дружества дават 10 дни за плащане на сметката, след което дружеството може веднага да дръпне шалтера на нередовния платец. Над половината от жителите на монтанското село Долни Цибър бяха повалени на легло от зараза с разстройство, повръщане и висока температура. Това съобщи пред "Труд" кметът Камен Димитров.
Причината е, че от години 1560-те българи в селото пият вода от местните 300 кладенеца, които се размътват всеки път, когато Дунав приижда, а през лятото част от тях пресъхват. В селото никога не е имало водопровод до миналата година. Тогава по проект за над 1 млн. лева такъв бе изграден, но по него така и не потече вода заради чиновническо безхаберие.
Поради липсващо решение на правителството не може да се извърши замяната на общински парцел с държавен, върху който да се построи трафопост. А той е нужен, за да се захрани с електричество помпената станция и водата да потече по тръбата, отбелязва изданието под заглавие "Подпис от София държи село без вода".
Представител на Дирекция "Регионална политика" към Европейската комисия определил проекта за софийското метро като еталонен и препоръчал на всички, които искат подобен тип строителство, да посетят България. Това съобщи министърът по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев, цитиран от в. "Стандарт".
Според Дончев трябва да се обръща повече внимание на железниците, защото това в голяма степен е транспорт на бъдещето и съвпада с изискванията на така наречената "зелена инфраструктура", върху която ще се набляга през следващия програмен период.
Според него, ако цялата рехабилитация на ж.п. линията София-Бургас бъде завършена, проектната скорост на по-голямата част от трасето ще бъде 160 километра в час.
"Ако се използват специален вид влакове, скоростта би могла да бъде увеличена на 200 километра в час. Това означава, че от София до Бургас ще може да се стига за три часа. Редно е да кажем обаче, че освен рехабилитация на трасето трябва да се инвестира и в нов подвижен състав. Водени са разговори и ще е възможно закупуването на подвижен състав с европейски пари. За тази цел обаче трябва да покажем по-значими участъци рехабилитирани жп линии с европейски пари", допълни министърът.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!