Н а пътен възел „Белокопитово“ може да се завива навсякъде, увери шефът на агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) инж. Лазар Лазаров, който беше гост в „Здравей, България“.
Вчера в социалните мрежи се появиха въпроси дали този пътен възел не е прекалено труден за шофьорите, както и защо е била предпочетена конфигурацията „диамант“ вместо по-познатата „детелина“. Имаше питания дали изграждането му не е прекалено скъпо.
Относно въпроса дали при преминаването на пътния възел в някои направления зоните на преплитане на трафика не са прекалено къси, а конфликтните точки – прекалено много, инж. Лазаров заяви, че
зоните на преплитане при детелините са абсолютно същите.
Нормите в пътното строителство са спазени, макар и двете магистрали да влизат много косо една към друга, увери той.
В студиото на Нова тв беше и министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която призова да се сложи край на спекулациите относно изграждането на пътния възел и неговата цена, като посочи, че
той е бил проектиран още през 1984 г., а отчужденията на имотите около него са направени в периода 1996-1998 г.
Тя посочи още, че сега предстои изграждането на 250 км от АМ „Хемус“.
Вече тече в тръжната процедура, а до няколко месеца ще имаме договор за лот още 60 км – от Ябланица до Ловеч, обясни тя. Най-късно догодина ще имаме започнало строителство, което ще трае две години, посочи Павлова.
Индикативната цена на цялата отсечка от 250 км е около 1,9 млрд. лв.
Министър Павлова подчерта, че магистралата не е просто някакъв линеен обект, а има много тунели и виадукти, т.е. това строителство отново ще е сложно.
В ефира на Нова тв тя беше категорична, че няма да има тол такси за частни коли.
Предвиждаме тол такси за тежкотоварните автомобили над 3,5 т., а леките коли да бъдат с винетка, но тя да бъде електронна, добави тя.
Запитана дали цената на винетките ще се повиши, тя отговори, че се правят анализи, но инвестициите в пътища трябва значително да се повишат.
67 лв. годишна винетка едва стига за текущи ремонти, каза тя.
Павлова коментира и някои въпроси с плажовете по Черноморието. Тя посочи, че терасирането на плажа „Св. Тома“ край Созопол е направено в частен имот, в който има регистрирано свлачище – точно зад плажа.
Собственикът обаче е има задължението само да почиства плажа от свлачището,
а не да го укрепва или терасира, т.е. това е извършено незаконно.
Министър Павлова призова гражданите да изпращат сигнали за нередностите на сайта на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, на което за целта има и специален бутон.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!