48 10

Обикновено темата автомобилен тунинг е далеч по-популярна от създаването на уникални мотоциклети. За това си има обективна причина, разбира се, но предавания от калибъра на American Chopper и iKuztom направиха от създаването на поръчкови мотоциклети бизнес за стотици милиони. Варненците Мирослав Вълков и Пламен Николов не са звезди в телевизионен риалити формат, но това не им пречи да направят нещо уникално.

Primo е първият уникален проект на ателието за мотори Thracian – CustomBikes. Стремежът на Миро и Пламен е мотоциклетът да е така направен, че накрая да не може да си кажат: „Можеше и по-добре“.

За основа на Primo е използван 1983 Honda CB750, закупена от Германия в перфектно техническо състояние. След това Honda-та е разглобена на съставните й части. Целта е да се провери всичко, а междувременно двамата правят основен ремонт на двигателя, за да са на 100% сигурни в техническото състояние.

Thracian Custom Bikes запазват вида на оригиналната рама, но модифицират задната спомагателна, като леко издължават мотоциклета. Вилката също е заводската, но с изцяло нови вътрешности, поръчани от Honda. TCB леко я спускат, като задните амортисьори също идват от Япония, а тройниците фрезоват от алуминиева сплав, по техен проект. Визията на горната корона е минималистична и специално съобразена да помести ‘motoscopemini’ дигиталния уред на Motogadget. На същата марка е и електрониката, ‘m.unitblue’ е модулът, който позволява на собственика да пали машината, чрез мобилния си телефон. Мигачите също приличат на изделия на немската фирма, но не са. Те са дело на ThracianCustomBikes.

„Щеше да ни бъде по-лесно да ги купим, но решихме да си ги направим сами,“ казва Пламен. „Това е и нашата идея. Не е толкова трудно да събереш мотор с части от интернет. Ние обаче искаме да произвеждаме възможно най-много компоненти сами“.

Именно това отличава Primo от други подобни проекти.

Фарът е LED, а колелата и спирачната система сa с произход Aprilia. TCB изработват сами също изпускателната система от неръждаема стомана, както и корпуса на въздушния филтър. Акумулаторът скриват в кутия под седалката, като същата е съшита от висококачествена кожа.

Особено впечатляващо е решението за декориране на резервоара. Сам по себе си, той е стандартният на CB750, като ThracianCustomBikes са нанесли многократно надписа Honda с холограмен ефект.

„Свалихме около 25 килограма, окачването е доста способно, така че ви уверявам, че машината се движи доста приятно. Карахме мотора около 100-тина километра, за да сме сигурни, че всичко работи както трябва. Проектът ни е отне над 600 часа работа.“ добавя Пламен.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Следващото поколение ДВГ на Volkswagen ще е последното

11-километрово преследване на заспал пиян водач зад волана на Tesla

Упадъкът на американската авто промишленост