Renault Megane GT предлага много емоции (тест драйв)
Източник: Христо Петров
5

С лед доста скучния Megane III, екипът на Лоренс ван ден Акер направи поредната смела стъпка в правилната посока и Megane изпъкна силно в един предимно консервативен клас. Останах възхитен от новия модел при първата си среща с него, макар тогава да го карах с ветерана 1,5 dCi. Сега обаче исках да поразпусна малко сред прекрасните цветове на планината, но този път с 205 к.с., неудобни да седнеш в тях седалки и този прекрасен син цвят. А колкото по-трудно ми е сядането в седалката, толкова по-големи емоции ми носи автомобилът. Тази корелация е в сила винаги.

Имам си трасе със супер асфалт, много завои, отлично за снимки. Обикновено изключвам аудиото в автомобил, чиито седалки са с много високи странични бордове, но сега надувам системата Bose с Godsmack, подвластен от концерта на Съли Ерна. А и звукът на двигателя не е нещо впечатляващо. Заслужава си обаче пъргавината му, която ме кара да се усмихвам широко в завоите към Паничище.

Източник: Христо Петров

Най-откроимите черти на новия Megane са неговите светлини. Вече започвам да свиквам със C-образният светлинен подпис отпред с LED 3D-ефектни светлинни водачи, макар да продължавам да мисля, че са малко в повече. Абсолютно никаква забележка нямам към постоянно светещите задни LED светлини, които оформят уникален хоризонтален 3D подпис. Това за мен е най-силната черта от дизайна на Megane.

Вижте Renault Megane GT по завоите към Паничище

Той е най-широкият модел в класа, а тези стопове през цялата задница допълнително я „разширяват“, придавайки много самоуверена стойка на пътя. Визуалното впечатление в случая на GT подсилват няколкото дизайнерски трика, а именно хромът отпред, отзад и отстрани, черният гланц, констрастиращ на фона на страхотния син цвят, дифузьорът и двата трапецовидни ауспуха…

Източник: Христо Петров

Най-впачетляващи в интериора са дълбоките спортни седалки, които вече споменах. Не по-малко интересен е и вертикалният 8,7-инчов таблет на системата R-LINK 2, който е новост и дързък ход в този клас. Технологията Multi-Sense предлага избор между режимите Neutral, Sport, Comfort и Perso, като във версията GT, бутон R.S. Drive заменя бутона Eco, осигуряващ пряк достъп до режима Sport. При него се променя реакцията на двигателя и педала на газта, скоростта на смяна на предавките от EDC автоматичната трансмисия, контролира твърдостта на волана, осветлението в купето и изгледа на приборното табло.

Източник: Христо Петров

Заслужава да се отбележи интериорното изпълнение и качеството на материалите, които се усещат приятни при допир заради меката пяна, с която е облицовано арматурното табло, горните панели на вратите, вложките във вратите и подлакътниците. Сините бордове на седалките, коженият волан и контрастиращите шевове допълват цялостната атмосфера в интериора.

Източник: Христо Петров

Оставам с лош привкус в устата, виждайки цената на тестовия модел от около 57 000 лв., което е въз много. Феновете на марката обаче ще останат доволни, тъй като в едно могат да получат много атрактивна визия, отлично поведение в завои и пригодност за ежедневно използване с цялото семейство на борда. Лишил съм се от тази „тежест“ обаче, защото понякога имам нужда от простор да „подишам“. Правя го зад волана на подобен автомобил. Много бих искал той да е с механична трансмисия, но ще се задоволя и с автоматичната EDC, която в този случай е със 7 предавки.

Торба изненади от обновения Ford Kuga (тест драйв)
Nissan GT-R e бензинова ракета с електронно управление (тест драйв)
BMW 740d xDrive предлага разкош в излишък (тест драйв)
Его(истично)центрично изживяване в Mercedes-Benz SL500 (тест драйв)

Към нея са най-големите ми забележики, най-вече при включване на режима Sport. Очаквано оборотите се вдигат, но скачат до над 6000 об./мин, като виенето на двигателя е доста натоварващо. Нещата придобиват коренно различен образ, когато започна сам да сменят предавките с големите планки зад волана. Никакво удоволствие в режим D, но механичното превключване впечатлява с прецизност и бързина.

Източник: Христо Петров

Megane GT е бърз в завоите, разчитайки на система за завиване на четирите колела, която е новост в класа. Усещам автомобила по-прецизен и директен, като едновременно с това контрира недозавиването при влизане с по-висока скорост в завой. 4CONTROL намалява накланянето на купето, благодарение на специфичен, тръбен анти-рол бар, и регулира ъгъла на завиване на задните колела 100 пъти в секунда. Режимът Sport регулира калибрирането на кормилната система, дросела и управлението на двигателя/трансмисията, като воланът изисква 40% по-малко завъртане в сравнение с идентичен автомобил, но без 4CONTROL.

Източник: Христо Петров

При скорости под 80 км/ч и включен режим Sport, и под 60 км/ч в някой от другите режими, задните колела се завъртат в противоположната посока на предните. Това дава усещането за автомобилите с по-късо междуосие. Когато тези скоростни прагове бъдат надхвърлени, задните колела завиват в същата посока на предните колела, осигурявайки усещането за автомобил с по-дълго междуосие.

Източник: Христо Петров

Новият Megane GT е оборудван и със специфични нови пружини, амортисьори, анти-рол барове и кормилна система. Диаметърът на спирачните дискове е 30 мм по-широк спрямо този на Megane (320 мм отпред / 290 мм отзад), което е нормално предвид по-високата мощност и претенциите за спортни качества. Такива GT има и заради 1,6-литровият турбо агрегат с 205 к.с. и 280 Нм. Не е спринтьор, но пък усещането, което дава Launch Control системата играе по тънката струна на сензориката, с която се възприема автомобила. Същото се отнася и за Multi Change Down (бързо превключване на по-ниска предавка), две технологии, разработени от Renault Sport.

Източник: Христо Петров

Няма как обаче да скрия горчивия привкус, който следя постоянно на борд компютъра. Става въпрос за средния разход на гориво, който, дори при най-пестеливото ми шофиране с цел да видя колко мога да го сваля, не стигна до нищо по-малко от 11,9 л/100 км. В завоите ситуацията става притеснителна, скачайки до 13,5 л/100 км.

Източник: Христо Петров

Ако изключа разхода и работата на трансмисията в спортен (автоматичен) режим, останах силно впечатлен от визията и пътното поведение на Renault Megane GT. Най-важното е, че този автомобил има душа, усещаш го, че ти предлага нещо живо.

Източник: Христо Петров

Технически характеристики

Renault Megane GT TCe 205

Размери

Дължина, мм: 4359

Широчина, мм: 1814

Височина, мм: 1448

Междуосие, мм: 2669

Маса, кг: 1392

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1618

Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 205 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 280 при 2400

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 233

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,1

Среден разход, л/100 км: 6,0

Вредни емисии СО2, г/км: 134

Базова цена за модела, лв. с ДДС: 46 990

КОНКУРЕНТЪТ

Opel Astra 1,6 SHT 200

Размери

Дължина, мм: 4370

Широчина, мм: 1810

Височина, мм: 1485

Междуосие, мм: 2662

Маса, кг: 1350

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1598

Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 200 при 4700-5500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 300 при 1700-4700

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 235

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,0

Среден разход, л/100 км: 6,1

Вредни емисии СО2, г/км: 141

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 41 005

Коментари 5
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

5 коментара
 
- Хайде да пием по бира след работа. - Ааа, не! Ти и предния път така каза, а после три часа се прибирах до вкъщи!…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Магдалена от “Игри на волята”: Мразя манипулации и лъжи!

Магдалена от “Игри на волята”: Мразя манипулации и лъжи!

Любопитно Преди 9 минути

За Магдалена числото 6 е много важно в нейната игра

Сирия

Американец, който твърди, че влязъл в Сирия пеша, бе освободен след 7 месеца задържане

Свят Преди 1 час

Травис Тимерман изглежда е един от хилядите затворници, освободени печално известните затвори в страната

/

Кой ще напусне “Игри на волята” ден преди големия финал?

Любопитно Преди 2 часа

Финалистите ще получат емоционални послания от близките си

Микяй след “Игри на волята”: За да си финалист, трябва да си спокоен и издръжлив! (ВИДЕО)

Микяй след “Игри на волята”: За да си финалист, трябва да си спокоен и издръжлив! (ВИДЕО)

Любопитно Преди 2 часа

“Джобният Херкулес” не е тренирал пъзели преди да влезе в “Игри на волята”

Пламен Димитров КНСБ

КНСБ: Проектобюджет 2025 е труден, но не трябва да виним финансовия министър

България Преди 3 часа

Това заяви президентът на синдиката Пламен Димитров

15-годишно българче нападна сириец в Австрия

15-годишно българче нападна сириец в Австрия

България Преди 3 часа

Младежът е бил арестуван

Главчев

Главчев: Членството в Шенген носи икономически ползи за гражданите, бизнеса и инвеститорите

България Преди 3 часа

Финансовият ефект за страната ни възлиза на над 1,6 милиарда лева, посочват от МС

Снимката е илюстративна

Новото правителство на Литва положи клетва и обеща помощ за Украйна

Свят Преди 3 часа

Програмата обещава подкрепа за Украйна „преди и след победата“

Прекратяват конкурса "Мис Нидерландия", бил морално остарял

Прекратяват конкурса "Мис Нидерландия", бил морално остарял

Свят Преди 3 часа

Конкурсът дава път на нова онлайн платформа, която ще се фокусира върху овластяването и подкрепата за младите жени

.

Путин без покана, Зукърбърг дарява $ 1 млн. за клетвата на Тръмп

Свят Преди 3 часа

Междувременно Тръмп е поканил китайския президент Си Дзинпин

Макрон

Макрон: Трябва да намерим път, който да отчита интересите на Украйна и на Европа

Свят Преди 3 часа

Макрон заяви, че единственият възможен мир в Украйна ще е „устойчивият мир“

Делян Пеевски

Делян Пеевски: Влизането в Шенген е шанс за ново начало за европейска България

България Преди 3 часа

"След днешното решение, страната ни е в зоната за свободно придвижване през вътрешните граници на Европейския съюз", каза той

.

МЕЧ пред президента: Този парламент не е в състояние да роди нещо стабилно

България Преди 4 часа

„Българското общество е изключително разделено”, смята Радостин Василев

Джо Байдън

Джо Байдън помилва близо 1500 души

Свят Преди 4 часа

Белият дом: Това е най-големият еднодневен акт на помилване в историята на САЩ

Еди Джордан

Легендата на F1 Еди Джордан се бори с рак

Свят Преди 4 часа

76-годишният бивш собственик на отбор във Формула1 каза, че преминава през „мрачни дни“ и призова хората да се изследват

Тенденции в софтуерното тестване през 2025 година

Тенденции в софтуерното тестване през 2025 година

Технологии Преди 4 часа

Цялостната програма по QA инженерство на SoftUni предлага възможност на всеки, който има амбицията да преследва кариера в IT сектора, да се подготви на експертно ниво