Как смартфоните на Lenovo станаха №2 в България само за шест месеца
Владислав Иванов   
Източник: Георги Димитров-Бруно, Vesti.bg

В края на миналия месец Lenovo обяви резултатите си за фискалната година и отчете рекордни приходи от 46,3 млрд. долара – ръст от 20% на годишна база. Компанията е доставила 60 млн. персонални компютри и за втора година е №1 в сектора. Продала е и 76 млн. смартфона, с което се нарежда на позиция №3 в глобален мащаб.

В България представянето на технологичния гигант следва същата възходяща тенденция: Lenovo e номер едно при PC-тата на нашия пазар, лидер при таблетите и №2 при смартфоните – при това само половин година, след като изобщо започна да продава телефони у нас. 

За това, какво стои зад този успех и какво да очакваме от Lenovo в близко бъдеще, говорим с Владислав Иванов. Именно той отговаря за таблетите и смартфоните на Lenovo у нас, но също и в още 14 държави на Югоизточна Европа. 

– Съвсем наскоро Lenovo обяви резултатите си за фискалната година. Стана ясно, че мобилният бизнес вече носи много голяма част от приходите на компанията...

– Това е закономерно. От една страна PC-бизнесът не отбелязва ръст в глобален план, от друга страна ние отваряме нови пазари и това автоматично увеличава резултатите в тази категория продукти. А и самият пазар на мобилните устройства расте с бързо темпо...

Така че в дългосрочен план пропорцията в оборота ще бъде свързана с увеличаване на mobile дивизията на Lenovo. Такива са очакванията. Миналата година имахме нива от около 83%, идващи от PC-бизнеса, a тази година са около 63. Вече около 25% идват от мобилния бизнес...

– Да очакваме ли тогава след четири години да продавате само смартфони?

– Не, нашите планове са да запазим PC-бизнеса, който имаме, като основна част от компанията. Естествено, ще се стремим да увеличаваме колкото е възможно мобилната част, но това няма да е за сметка на намаляване на PC като абсолютна стойност.

– Всъщност Lenovo се свързва много тясно с компютрите. Имахте стратегия, която се казваше PC plus. Как виждате PC през следващите няколко години?

– Запазваме тази стратегия и я развиваме. Тя изповядва следната философия: PC-бизнесът е най-важен за компанията и искаме да го запазим, а в „плюс“ категорията са мобилни устройства, enterprise бизнесът, cloud решения и т.н. – все нови и нови категории, които атакуваме и където търсим ръст.

– Може би в очите на масовия потребител най-интересен изглежда пазарът на мобилни устройства, а пък вие сега сте номер 2 в България при смартфоните, независимо че започнахте да продавате такива устройства преди половин година? В глобален мащаб сте номер 3. Как се постига подобен резултат? 

– Ние имаме много сериозна основа, която е генерирана от компютърния ни бизнес. Свикнали сме да работим в много конкурентна среда и го прилагаме успешно и в мобилния бизнес. Не на последно място, успехът ни в глобален план е и в самите продукти, които правим – в качеството им, в надеждността им, в начина на дистрибутиране, гъвкавостта ни... Всичко това допринася за факта, че сме номер три в света в тази много конкурентна пазарна ниша. 

При това ние не продаваме на всички възможни пазари, очаква се следващите месеци до година да сме отворили бизнес абсолютно навсякъде и да отбележим много по-сериозни резултати.

– Имате ли за цел да се съревновавате съвсем пряко с Apple и Samsung?

– Ние смятаме, че всяка марка има своите силни страни. Нашите цели са до 2018 г. да бъдем номер 2 на пазара в глобален план, като искаме да постигнем около 16%  пазарен дял в този период от време. Естествено, в различните географски ширини има различни цели. Амбициите ни не са да се задоволим с номер две, а да се борим и за лидерската позиция. 

– Това е на глобално ниво. А тук в България? След тези шест месеца, в които влязохте на пазара и стигнахте до втората позиция... какво да очакваме в следващите шест? 

– Както се казва, апетитът идва с яденето. Макар че ние предварително знаехме, че сме с доста сериозен апетит към този пазар... Имахме една пресконференция, преди да започнем този бизнес тук, на която обявихме, че най-много след две тримесечия ще отбележим двуцифрен пазарен дял. Тогава ни попитаха как ще го направим, амбициозно звучеше. Сега не само е факт, а е и нещо повече – вече сме марка номер две, много близко до лидера. Ще продължим да работим по същия начин и да се борим за лидерската позиция.

– За да имате такъв резултат, отговаряте на това, което търсят българските потребители. Вероятно имате наблюдения какво най-вече е то?

– Опитваме се да стоим много близо до потребителите в България. Това, което правим с компютърния бизнес, го прилагаме и при смартфоните – даваме им възможност да получат много добър продукт, на достъпна и справедлива цена, продукт, който им носи надеждност, качество и е доказана марка. Това е комбинацията, за да бъде Lenovo предпочитан телефон.

Източник: Георги Димитров-Бруно, Vesti.bg

– Колко по-различна е ситуацията в останалите пазари – например в сравнение с останалата част на Европа?

– Ние в момента продаваме телефоните Lenovo в Югоизточна Еврoпа, в Западна – все още не. Като цяло бизнесът тук в България е много подобен на този в заобикалящите ни страни – предимно доминиран от телекомите.

Постепенно виждаме и тенденция да се увеличава делът на т нар. retail – на магазинната част на продажбите, за сметка на намаляване на тази на телекомите, но все още пропорцията е 30:70 в полза на телекомите.

Предпочитанията на хората са подобни в другите страни, но естествено – където стандартът на живот е по-висок, се наблюдава и интерес към по-висок клас устройства, средната цена е малко по-висока.

– Какво е да имаш пазар като китайския за домашен?

– За Lenovo това беше най-важния пазар доскоро, тъй като беше единственият, на който продаваше смартфони. В момента, в който решихме да отворим и други пазари, те стават все по-значими . Не може да се разчита на един пазар, колкото и да е силен. Не можем да кажем, че китайският е най-важен и ресурсите са фокусирани на него. Всеки пазар е важен за нашето развитие. Вече има и доста добър баланс между китайския и всички останали пазари.

– Преди години Lenovo купи бизнеса на PC-бизнеса на IBM. Сега купи от Google Motorola. Какво очаквате да донесе това на Lenovo? Ще останат ли и двете марки?

– Имаме четири неща, които получаваме от сделката с Motorola. Едното е това, че получаваме един портфейл от патенти, с които можем да работим. Второто е самото присъствие на пaзари като Северна Америка, Южна Америка и Западна Европа – там марката Motorola има сериозно присъствие. Третото много важно нещо е, че добавяме към нашия инженерен състав много обучени и с голям опит инженери – около 3000 човека. Това е голям плюс за развитието на нашето ноу-хау. Четвърто, получаваме силните продукти от портфиолиото на Motorola, от които можем да черпим опит и да използваме част от технолоигите, до които са достигнали през годините. Nexus, Moto Х, Moto Smartwatch – това са много добри модели от технологична гледна точка.

Относно стратегията на марката – към момента нещата са разделени географски: в някои региони продаваме Lenovo, в други – Motorola. В САЩ например ще продаваме Motorola, a в България – Lenovo. Във времето ще се опитаме да консолидираме пазарите и да продаваме в България и Motorola. Но като цяло планът ни е да развием Lenovo на достатъчно добро ниво и едва тогава да погледнем към вкарване на втора марка. Искаме в момента, в който даваме на пазара дадена марка, тя да бъде достатъчно добре обслужена от наша страна – от гледна точка на комуникация, техническа поддръжка и пр. 

– Kато оставим настрана смартфоните, гледате ли към носимите джаджи и другите продукти от ерата „интернет на нещата“?

– Имаме три много силни силни развойни центъра – в Япония, в САЩ и в Китай, където работят отделни групи, развиващи нови продукти. Неотдавна имах възможност да поговоря с колеги относно това, какви ще са следващите стъпки пред нас: очакванията са за нови и нови вълнуващи продукти. Инвестираме в откриването на нови функционалности, и изобщо – в нови категории продукти.

Предната седмица обявихме по време на ТechWorld 3 интересни иновативни продукта – Smartshoes, телефон с вграден проектор, Smartwatch с два дисплея. Това е поредното доказателство, че имаме сериозни амбиции и инвестираме в разработването на иновационни продукти.

Нашите очаквания са, че всяка техника, която ползваме, се очаква да стане „смарт“. След няколко години сигурно няма да има и климатик дори, който да не е „смарт“. Отчитаме тези тенденции и работим много сериозно в тази посока.

В резултат на активната работа на нашите R&D звена ние сме една от марките, която се отличава с много награди от традиционните технологични изложения – Берлин, Барселона и Лас Вегас...

– За финал, може ли да повдигнете крайчето на завесата над някой предстоящ продукт?

– Стратегията, която имаме за нашите продукти, е да предлагаме на нашите клиенти три неща. Преди всичко искаме да доставим достъпна иновация. Това не значи, че ще предложим нещо, което клиентите не са чували – например скенер за пръстови отпечатъци. Има го на пазара, но само в продукти, които струват над 1000 лв., например. В наши продукти ще има тези технологии, но много по-достъпни за клиентите... И не говоря само за скенера за пръстови отпечатъци, а за доста неща... Та, на първо място – достъпна иновация.

На второ място за нашите продукти ще е характерен прост и лесен за употреба софтуер, това е философията ни. 

И третото – ще се опитаме да дадем на нашите клиенти най-добрата в класа си камера и мултимедия. 

При таблетите имаме много иновативни продукти – не мога да не спомена тук Yoga. Държим над 1/3 от пазара на таблети в България и сме доминиращи на него. В света сме №3. 

А Yoga е може би един от най-иновативните продукти, който се е появявал на пазара на мобилните устройства последните две-три години. Очаква се много скорo да се появи и Yoga с подобрен проектор. И сега има подобна версия – но е само 13-инчовата WiFi версия. Очаква се този проектор да го вградим и в други продукти. Освен това той ще е много по-добър – качеството ще е по-високо, ще може да се използва на по-светло и пр. Това дава много сериозна функционалност на продукта.

В бъдеще очакваме подобни иновации и в смартфоните.

Едно от основните и отличителни качества на нашите продукти беше, че предлагаме продукти с доста дълъг живот на батерията и в тази посока очаквайте към края на годината, преди Коледа, нещо, което ще е шокиращо добро от гледна точка на живота на батерията.  

Дъщеря към баща си: Утре ще дойдат пак да ме искат. Само ще кимнеш с глава и ще кажеш "ДА". А не както предния път…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Ресторантьори излизат на протест срещу промените в паркирането в София

Ресторантьори излизат на протест срещу промените в паркирането в София

България Преди 15 минути

Представителите на бранша алармират за тежки последици за бизнеса

Мъж подпали жена в метрото в Чикаго, обвиниха го в тероризъм

Мъж подпали жена в метрото в Чикаго, обвиниха го в тероризъм

Свят Преди 37 минути

Ако бъде признат за виновен Рийд, може да получи максимална присъда доживотен затвор

Започват пледоариите по делото срещу бившата полицайка Симона Радева

Започват пледоариите по делото срещу бившата полицайка Симона Радева

България Преди 1 час

Според прокуратурата тя е знаела, че Семерджиев е причинил пътнотранспортното произшествие

<p>Изслушват шефа на ДАНС&nbsp;за последиците от санкциите над активите на &quot;Лукойл&quot;</p>

Изслушват шефа на ДАНС Деньо Денев за последиците от санкциите над активите на "Лукойл"

България Преди 1 час

Сред темите за обсъждане са и въвеждането на разширени правомощия на особения търговски управител

Тръмп подписа законопроекта за публикуване на досиетата "Епстийн"

Тръмп подписа законопроекта за публикуване на досиетата "Епстийн"

Свят Преди 1 час

Във вторник двете камари на Конгреса на САЩ одобриха законопроекта

Ето кога трябва да вечеряте през зимата

Ето кога трябва да вечеряте през зимата

Любопитно Преди 2 часа

Телата ни функционират според циркадни ритми – вътрешни 24-часови часовници, които регулират съня, метаболизма, храносмилането и хормоналните цикли

НС разглежда на първо четене бюджетите на ДОО И НЗОК

НС разглежда на първо четене бюджетите на ДОО И НЗОК

България Преди 2 часа

Параметрите в бюджета на НОИ станаха повод работодателите два пъти да откажат да присъстват на заседание на НСТС

Най-младата първа дама в историята на Белия Дом

Най-младата първа дама в историята на Белия Дом

Свят Преди 2 часа

Франсис Фолсъм, на 21 години, се омъжи за действащия президент Гровър Кливланд - с 27 години по-голям от нея

Изненадващ развой на събитията спаси Калин от номинации в “Игри на волята”

Изненадващ развой на събитията спаси Калин от номинации в “Игри на волята”

Любопитно Преди 9 часа

Д-р Пекин и Алекс ще се борят за своето оцеляване в надпреварата

Хванаха автокрадци в София минути след кражба на кола

Хванаха автокрадци в София минути след кражба на кола

България Преди 9 часа

Те сменили регистрационните табели на автомобила

САЩ поискали Украйна да отстъпи територия на Русия

САЩ поискали Украйна да отстъпи територия на Русия

Свят Преди 10 часа

Освен това изискали да намали размера на армията си

България осъди руската атака срещу Тернопол

България осъди руската атака срещу Тернопол

Свят Преди 10 часа

МВнР: България твърдо подкрепя Украйна и нейните усилия за постигане на справедлив и траен мир

Тръмп „започва работа върху Судан“

Тръмп „започва работа върху Судан“

Свят Преди 11 часа

Тръмп: Негово Величество иска да направя нещо много мощно, свързано със Судан

Русия отрече да участва в нов мирен план за Украйна

Русия отрече да участва в нов мирен план за Украйна

Свят Преди 12 часа

Песков: Освен това, което беше обсъдено в Анкъридж, няма новини

Украински офицер: Руснаците влязоха в Новопавливка

Украински офицер: Руснаците влязоха в Новопавливка

Свят Преди 12 часа

В момента "сивите зони“ на картите не означават буферна зона