Евронюз: България е сред страните с най-лош железопътен транспорт
Източник: БГНЕС
14

П ътуването с влак в България съвсем не прилича на разходка в парка, твърди публикация на Евронюз за европейския железопътен транспорт, озаглавена „Къде в Европа пътуването с железниците е кошмар?“

От високоскоростните железници на Франция до допотопнитe влакове с дървени пейки от съветско време на Молдова, железопътната мрежа в Европа е демонстрация на различни стандарти, твърди публикацията на Евронюз.

Ситуацията е особено лоша на Балканите,

цитира агенцията доклад на Световния икономически форум (СИФ), класиращ услугите по честота, точност, бързина и цена.

Влак дерайлира в Италия, има жертва, издирват пътник

Сред страните-членки на ЕС, България, Румъния, Словения и Гърция са с най-лошите железопътни услуги, според Европейската комисия, докато най-добрите услуги са в Холандия, Финландия, Германия и Испания.

„В Албания нито един пътнически влак не се движи между ноември 2019 г. и началото на февруари поради липса на средства за закупуване на локомотивно гориво. Държавната железопътна компания – HSH – дори не е уведомила официално за спирането на обслужването на пътници“, сочи докладът. Докладът на СИФ дава на Албания 1,2 точки от седем, непосредствено зад Сърбия, а Босна и Херцеговина и Северна Македония имат по 2.

Броят на инцидентите и съобщенията за наранявания също е най-голям на изток.

Всички държави от Централна и Източна държава имат по-високи проценти от средните за ЕС, сочи последният доклад на Агенцията за железопътния транспорт на Европейския съюз.

Родопската теснолинейка в Топ 10 на "Гардиън"

Отново в България, както и в Унгария, броят на инцидентите е три пъти по-голям от другаде. В Румъния и Естония той е пет пъти повече от средното за ЕС.

„В България например има влак само три пъти седмично между градовете Кюстендил и Гюешево. Това отнема 1 час и 40 минути. Лошото състояние на инфраструктурата позволява на влаковете да пътуват с максимална скорост от само 25 км/ч, намалявайки до 15 км/ч в определени участъци“, съобщава публикацията.

По-нататъшния фокус на текста попада върху влаковете на около 700 километра на север – от Орадея до Арад – една от хилядите регионални услуги на румънската железопътна мрежа. „Пътуващите през пасища в селски участъци влакове са предвоенни реликви от 1937 г., които в повечето западноевропейски страни ще бъдат в музей или използвани само за туристически линии“, твърди статията.

Запали се товарен влак

Тя цитира данни на финансовия портал profit.ro, според които румънските железници са натрупали 4,5 милиона минути закъснение само през 2017 г. – равняващи се на 8,6 години. Около 53 милиона пътници са пътували с влак в страната през миналата година, според Международния съюз на железниците.

„В страни като България или Румъния

влакове втора или трета ръка, които са изхвърлени в началото на 2000 г. от френската, английската, немската или датската железопътна линия,

са част от ежедневния транспорт“, посочва текста.

Но извън границите на съюза ситуацията се влошава още повече.

Машинистът от Дуръс, Албания, на име Валон, казва пред Евронюз, че всеки отделен влак е вандализиран и затова някои вагони нямат светлина и прозорците са счупени, след като върху тях са хвърлени камъни. „Локомотивите също се разпадат”, продължава той и посочва фаровете. „Те крадат и крушките на фаровете”.

Публикацията продължава с бедственото положение в някои други страни. В Молдова старите машини от съветско време се използват заедно с вагони от 60-те години, в които пътниците седят на дървени пейки. В Босна и Херцеговина някои минни инсталации всеки ден придвижват въглища с парни локомотиви от 1942 г.

Услугите за междуградски пътувания не се справят много по-добре. През последното десетилетие влаковете, които свързваха Сараево с Белград, Загреб или Будапеща, бяха отменени, посочва информацията.

Но промяната идва,

твърди Евронюз. Вече се работи за модернизиране на инфраструктурата благодарение на средствата на ЕС. Целта е тези мрежи да се приведат в съответствие с европейските стандарти, така че влаковете да могат да вдигат до 160 км/ч в някои части.

В Северна Македония, Сърбия, Черна гора, Босна и Херцеговина вече има нов китайски, руски и испански инвентар, който да се интегрира във флота от локомотиви и вагони. Тези модернизации обаче са от полза най-вече за основните пътни артерии в ЕС, целящи да укрепят трансевропейската транспортна мрежа и да компенсират пропуските в безопасността и скоростта в останалата част от блока.

„Пътниците, които живеят далеч от тези основни маршрути обаче“, завършва публикацията не дотам обнадеждаващо, „вероятно ще продължат да пътуват във влакове с отворени врати или такива от следвоенния период“.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 14
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

14 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Съдят двадесетгодишна, убила приятеля си в София

Съдят двадесетгодишна, убила приятеля си в София

България Преди 1 минута

Пострадалият ревнувал обвиняемата и искал да вземе телефона ѝ

Руският депозитар подаде иск срещу санкциите в съда на ЕС

Руският депозитар подаде иск срещу санкциите в съда на ЕС

Свят Преди 14 минути

Целта на иска е да се докаже неправомерността и необосноваността на санкциите срещу депозитаря

Архив

НАСА: Антарктика се разпада по краищата

Технологии Преди 1 час

Регионът губи ледената си покривка все по-бързо

Столичната община въвежда спирки "по желание"

Столичната община въвежда спирки "по желание"

България Преди 1 час

Целта е да се повиши средната скорост на градския транспорт

.

Мондиалът в Катар стартира ден по-рано с мач на домакините (ВИДЕО)

Свят Преди 1 час

Според съществуващата програма, Сенегал и Нидерландия ще играят в откриващата среща на 21 ноември

Откриха живак в р. Одер на германско-полската граница, хиляди риби измряха

Откриха живак в р. Одер на германско-полската граница, хиляди риби измряха

България Преди 2 часа

Полската агенция за опазване на околната среда заяви вчера, че внезапната смърт на хиляди риби вероятно се дължи на промишлено замърсяване

.

Убийството на Александър Литвиненко: Въпросите, които останаха без отговори

Свят Преди 2 часа

В търсене на истината – какво всъщност знаем за отравянето на Литвиненко

Земетресение от 4,2 по Рихтер в Турция

Земетресение от 4,2 по Рихтер в Турция

Свят Преди 2 часа

Няма жертви и разрушения

21-годишна катастрофира тежко в Пернишко, с опасност за живота е

21-годишна катастрофира тежко в Пернишко, с опасност за живота е

България Преди 2 часа

Инцидентът е станал в района на брезнишкото село Велковци

<p>Министър Шишков: Газовата връзка с Гърция не е готова</p>

МРРБ публикува снимки на незавършени обекти по газопровода с Гърция

България Преди 2 часа

Кадрите са заснети по време на инспекцията на българската част

<p>Mинистърът на туризма: Стартира мащабна рекламна кампания на България</p>

Mинистърът на туризма: Стартира мащабна рекламна кампания на България в съседните страни

България Преди 2 часа

Целта е да бъде удължен сезонът и да бъдат привлечени повече гости през септември, обясни той

.

Какво пише в „Кодекс Гигас“– Библията на дявола

Любопитно Преди 3 часа

Наричат „Кодекс Гигас“ най-злокобната книга на всички времена

"Продължаваме Промяната" събра 5 хил. подписа за изборите

"Продължаваме Промяната" събра 5 хил. подписа за изборите

България Преди 3 часа

Toва се посочва във Facebook страницата на партията

Министър Минеков представи екипа и приоритетите си

Минеков: Отново започваме битката за бюджета на културното министерство

България Преди 3 часа

Служебният министър представи екипа и приоритетите си

МОН ще се бори за максимално присъствено обучение през учебната 2022/2023

МОН ще се бори за максимално присъствено обучение през учебната 2022/2023

България Преди 3 часа

Служебният министър на образованието проф. Сашо Пенов представи екипа и приоритетите си

.

Имението „Даунтън”: Ето как изглежда в реалността (ВИДЕО)

Свят Преди 3 часа

Замъкът на се намира на около 100 км западно от Лондон