Топ 5 на най-неочакваните и забравените зверове на AMG
Източник: netinfo

Р оден през 1967 г., в стара мелница в Бургщал, първоначалната връзка на AMG с Mercedes-Benz се крепи единствено върху факта, че автомобилите, които двамата бивши инженери на Daimler модифицират, имат 3-лъча звезда на капака си.

Отнема няколко години и на двете компании, за да установят трайна връзка, чиято основа се крепи върху моторния спорт.

Всички знаем какво представлява AMG днес. На прага на 50-тата годишнина на заводския тунер на Mercedes, ще погледнем назад във времето, за да представим няколко от най-интересните, но не толкова познати (или масови) творения на AMG.

Никакви претенции за изчерпателност по темата.

Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG “Red Pig” 1971

Вярно, прякорът му не е от най-ласкателните, но имайте предвид, че този огромен седан го получава с добри чувства, а не със злобен подтекст. Базиран на луксозния 300 SEL 6,3, спортният гранд турер Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG 1971 е първият наистина успешен модел на компанията, макар да не е предназначен за пътя, а само за пистата.

Когато стартира в „24 часа на Спа-Франкоршан“ през 1971, “Червеното прасе” вероятно е било причина за не малко разтегнати челюсти. Броят им със сигурност е бил много по-голям, когато след 24 часа той печели класа си и завършва втори в генералното подреждане.

Този AMG гигант се задвижва от 6,8-литров агрегат на и така огромния V8, който към онзи момент е монтиран под предния капак на Mercedes-Benz 600 “Grosser” и 300 SEL 6.3, чиято база използва. С 428 к.с., много по-твърдо окачване, неприлично широки 15-инчови колела и много алуминиеви детайли, целта на които е снижаване на теглото до 1635 кг, 300 SEL 6.8 AMG е като сумо борец в балетна трупа.

Mercedes-Benz 300 E 6.0 AMG “Hammer II” 1988

Идеята да монтираш огромен двигател в по-малка кола не свършва с “Red Pig”. Нещо повече, идеята се превръща в запазена марка на AMG в течение на годините. Този подход се използва и с E-Class W124, в който AMG трансплантира модифицирана версия на V8, който по това време задвижва най-големите модели на Mercedes-Benz.

Наречен“Hammer” от Щатските медии, Mercedes-Benz 300 E 5.6 AMG е най-бързият в света седан по онова време.

Тук става въпрос за наследника му: 300 E 6.0 AMG, или“Hammer II”.

Задвижван от 6,0-литров атмосферен V8 с 385 к.с. и 550 Нм въртящ момент, най-мощният E-Class Hammer се появява през 1988 г., като през годините се превръща в най-желания W124 заради своята ексклузивност и динамика.

Mercedes-Benz 300 SL AMG HWA 1954

Макар да е направен в средата на 90-те, Mercedes-Benz 300 SL by HWA си остава модел от 1954 по една проста причина: това е първата (и единствена до момента) реставрация, дело на AMG, макар направена в сътрудничество с HWA.

HWA идва от Hans-Werner Aufrecht, един от двамата инженери, които основават AMG през 1967.

От тази любопитна версия 300 SL са произведени само 11 бройки, всички от които на база модела от 1954 г.

Този проект е задействам по поръчка на Султана на Бруней. Оригиналният редови 6-цилиндров мотор е заменен от 6,0-литров V8, работещ съвместно с 4-степенен автоматик. Моделът е качен на независимо окачване, сдобивайки се още с дискови спирачки и напълно нов интериор.

Mercedes-Benz SL 73 AMG 1999

Успоредно с прехода от състезателен партньор към независим тунер на Mercedes-Benz, компанията решава да отпразнува заздравяването на партньорството със специален SL (R129), в който е монтиран един от най-големите двигатели в историята на Mercedes-Benz.

Наречен официално SL 73 AMG, този супер рядък Mercedes-Benz SL се задвижва от двигателя, предназначен за S и CL 600. Работният обем на този V12 двигател е 7,3 литра. Той генерира 525 к.с. и 750 Нм без помощта на турбини или суперчарджър.

Предложен за пръв път през 1995 г. (и след това през 1998), от модела са произведени само 85 бройки. Версия на този жесток 7,3-литров V12 отива по-късно в Pagani Zonda C12 S 7.3, F, Cinque и Tricolore.

Mercedes-Benz S 63 и CL 63 AMG 2001

Когато Mercedes-Benz лансира W220 на S-Class през 1998, темата е „икономия“. Затова в Щутгард искат да тестват топ версията S 600, която се различава от своя предшественик. Обозначена M137, монтираният под капака V12 двигател и по-лош от този в M120, който заменя. Става въпрос за икономия на гориво.

С работен обем 5,8 литра и по 3 клапана на цилиндър, новият V12 предлага само 367 к.с. и 530 Нм. Тук влиза AMG, който през 2002 г- представя моделите S 63 и CL 63 AMG, точно преди фейслифта на S-Class да премине на нов, битурбо V12 двигател.

За разлика от настоящите “63”, Mercedes-Benz S 63 и CL 63 AMG от 2002 г. се задвижват от атмосферен V12, базиран на ужасния 36-клапанов V12. Това не спира инженерите на AMG да предложат на клиентите си модерен прочит на“Hammer” с 444 к.с. и масивните 740 Нм въртящ момент.

Полицай: -Защо колата ви се движи на зиг-заг? -Ами, изпих няколко чаши. -Това не е причина да давате на жена си да кара.  
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
,

Ниска активност на изборите в Република Сръбска

Свят Преди 4 часа

На една от секциите е докладван случай, при който човек, който вече е гласувал, е участвал повторно в процеса

<p>Клавиатурата изчезва заради поколението &quot;Алфа&quot;&nbsp;</p>

Поколение "Алфа" маха клавиатурата: Младите хора никога няма да се налага да пишат мейли

Любопитно Преди 4 часа

Клавиатура може да е следващото устройство, което ще изчезне

Макрон: Франция върви към доброволна военна служба

Макрон: Франция върви към доброволна военна служба

Свят Преди 6 часа

Франция преустанови наборната военна служба през 1997 г., по време на президентството на Жак Ширак.

,

7 души арестувани за разпространение на над 30 кг марихуана в Стара Загора

България Преди 8 часа

Полицейски операции на ОДМВР и ГДБОП разкриха мрежа за разпространение на наркотици в малки населени места

,

Нов протест срещу разширяването на платените зони за паркиране в София

България Преди 9 часа

Зам.-кметът по направление „Транспорт и градска мобилност“ Виктор Чаушев е провел среща с организаторите

Проверяват готовността на зимните ни курорти

Проверяват готовността на зимните ни курорти

България Преди 9 часа

Министерството на туризма проведе няколко работни срещи

Министерството за правителствена ефективност на САЩ бе разформировано

Министерството за правителствена ефективност на САЩ бе разформировано

Свят Преди 9 часа

Критици посочват, че инициативата, стартирала с голям шум, е донесла малко реални икономии

Тръмп: Киев не прояви благодарност относно предложения план за мир в Украйна

Тръмп: Киев не прояви благодарност относно предложения план за мир в Украйна

Свят Преди 9 часа

По думите му предложението на Вашингтон „не е окончателно”

Мерц е скептичен за плана на Тръмп за мир в Украйна

Мерц е скептичен за плана на Тръмп за мир в Украйна

Свят Преди 10 часа

Това каза той на срещата на Г-20 в Йоханесбург

,

Канада готова да поднови търговските преговори със САЩ, когато е "уместно"

Свят Преди 10 часа

Това заяви премиерът на Канада Марк Карни

Почина журналистът Борислав Банев

Почина журналистът Борислав Банев

България Преди 11 часа

Професионалният му път преминава през редица водещи медии за култура и лайфстайл

<p>Почина&nbsp;любимият моден дизайнер на принцеса Даяна</p>

Почина Пол Костело, любимият моден дизайнер на принцеса Даяна

Свят Преди 12 часа

Той си е отишъл от този свят на 80-годишна възраст

Фон дер Лайен: Границите на Украйна не могат да бъдат променени със сила

Фон дер Лайен: Границите на Украйна не могат да бъдат променени със сила

Свят Преди 12 часа

Европейският съюз трябва да има централна роля в мирното споразумение за страната, отбеляза председателката на ЕК