Италия и Германия следват Франция, бутилирайки съответно 8 840 млрд. и 8 374 млрд. литра годишно.
Испания остава далеч зад тях с 4 375 млрд. литра. Там обаче има най-голямо потребление на глава от населението - около 190 литра на човек през 2002 г.
В тази класация Франция е на второ място със 141 литра. Следват Белгия (135 л), Германия (113,7 л) и Швейцария (104 л).
През последните години изискванията към бутилираната минерална вода стават все по-големи. Минералната вода вече трябва да е пригодена към спортен начин на живот, да е с определено съдържание на минерални соли, да улеснява храносмилането, дори да засилва либидото.
Вече е практика и ароматизирането на минералната вода, което я прави атрактивна за всеки вкус. Така например австрийската марка "Romerquelle" е с аромат на ром и с отпускащо действие. "Voslauer Heilquellen" (също австрийска) е с екстракти от хибикус, червена детелина и нар, като е изключително търсена заради славата си, че действа каро афродизиак. В САЩ пък наскоро бе пусната на пазара минералната вода "Stinking Rose", която е с дъх на чесън.
С необичайно високите летни температури в цяла Европа потреблението на минерална вода се е повишило значително, а с появата на хитовите марки ароматизирана минерална вода продажбите се засилват още повече, коментира Investor.bg.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!