13

Административният съд в Кьолн реши, че от април 2019 г. Кьолн трябва да забрани колите с най-замърсяващи дизелови двигатели да минават през центъра и по други улици, за да се справи градът с опасно високи нива на емисии на азотен диоксид (NO2). В по-малкия град Бон ограниченията ще се прилагат за две улици.

Решението, което може да се обжалва, е поредната победа на германската екологична група DUH, която стартира множество съдебни дела, за да принуди местните власти да подобрят качеството на въздуха.

Главни градски зони, включително в Щутгарт, Франкфурт и столицата Берлин, вече попаднаха под действието на правни решения за намаляване на емисиите, докато Хамбург реши сам да спре най-лошите замърсители в някои зони.

Изправено пред засилен публичен гняв, правителството на канцлера Ангела Меркел се опитва да парира непопулярните забрани за шофиране, които обещават не само да предизвикат криза в транспорта, но и да повлияят негативно върху стойността при препродажбата на дизеловите коли.

Дизеловите двигатели са подложени на интензивен контрол, след като „Фолксваген” призна, че през 2015 г. е инсталирал софтуер за манипулиране на тестовете за вредни емисии.

Правителството иска производители като „Даймлер”, „Фолксваген” и „Бе Ем Ве” да плащат за хардуерни поправки, за да модернизират старите дизелови двигатели с по-ефективни системи за третиране на отработените газове.

Но производителите на автомобили досега реагираха предимно чрез предлагането на софтуерни подобрения за по-нови дизелови двигатели и бонуси при търговията.

Меркел също подкрепя предложения закон, който освобождава градовете от забрана на дизеловите коли, когато са регистрирани само "незначителни" нарушения на законовите ограничения при отработените газове.

Общо 65 германски града регистрират миналата година нива на NO2, които надхвърлят европейските норми от 40 микрограма на кубичен метър въздух.

Може ли да забранят дизеловите коли у нас

Първи сме по смъртност от мръсен въздух

Дизеловите модели, които бяха „убити” тази година

Skoda Octavia на 20 години мина 1300 км с един резервоар дизел

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram