Новите технологии "убиват" умението да се общува с колегите в службата, пише в. "Дейли експрес", позовавайки се на резултатите от проучване, направено във Великобритания от сайта officebroker.com.
Близо 70 процента от участниците в допитването предпочитат да се обадят на колега по телефона или да му изпратят имейл, вместо да разговарят директно с него, дори и да се намира в същата сграда.
Някои служители дори признават, че умишлено избягват да се срещат лично с колеги или клиенти, за да си спестят неудобни въпроси.
Те считат също, че по този начин намалява вероятността да им бъде възложена допълнителна работа.
Едва около 30 процента от анкетираните предпочитат да разговарят директно с колегите си, като смятат, че това е най-добрият начин за разрешаване на спорни въпроси.
Над половината от участниците в допитването споделят, че
не се чувстват толкова уверени, когато разговарят лично с колега,
тъй като вече са свикнали да разчитат на имейли, телефони и онлайн услуги като "Скайп".
Данните от анкетата показват, че електронните писма са най-популярната форма на общуване сред офис служителите.
"Технологичният напредък революционизира скоростта, с която сме в състояние да общуваме и количеството информация, което можем да споделяме за кратък период от време - нещо, на което и работодатели, и служители гледат позитивно.
Резултатите от проучването ни обаче показват също, че за много работещи хора е толкова удобно да общуват по електронен път, че са загубили способността си да разговарят лично с околните и избягват да го правят при всяка удобна възможност", казва говорител на сайта officebroker.com.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!