Потребителите на интернет в България през 2009 г. са се увеличили с 31% спрямо 2007 г. и вече са 46% от цялото население, сочи проучване на "Гемиус" (Gemius).
Резултатите от измерването gemiusAudience, публикувани в доклада Do you CEE? (internetcee.com), показват увеличаване на темповете на нарастване на потребителите на интернет на определени пазари в Централна и Източна Европа (ЦИЕ), а също и увеличаване на средствата, инвестирани в онлайн реклама през 2009 г.
Изводът на анализаторите е, че страните от Централна и Източна Европа, които преминаха през множество икономически и технологични пречки в миналото, сега доказват своят потенциал на онлайн пазара.
Въпреки че те все още не са достигнали нивото на развитие на западните пазари, няма съмнение за възможностите им за бърз растеж по отношение на степента на навлизане на интернет в обществото.
Освен това, тези региони могат да предложат и доста конкурентни цени и нови решения.
Според изследването на "Гемиус" през 2009 г. най-висок процент проникване на интернет има в Естония - 68%. След това са Чешката република - 63%, Латвия - 59%, Словения - 59%, Литва - 51% и България - 46%.
С по-ниски показатели са Словакия, Унгария, Полша, Хърватия, Румъния (36%), Русия (32%) и Украйна (28%).
Видимо по-ниският темп на растеж за западните страни по всяка вероятност се дължи на високото ниво на развитие и насищане на тези пазари.
От друга страна, в ЦИЕ, пазарите са по-зрели и динамиката на разширяване и инвестициите в онлайн реклама са значителни по отношение на потенциала на тези страни.
"Гемиус" (gemius.com ) е международна организация за изследвания, лидер в областта на интернет изследванията в Европа.
Компанията предлага професионални решения и изследвания, аналитични и консултантски услуги, от корпоративни и потребителски ориентирани проучвания до технологично -усъвършенствани инструменти за изучаване на поведението на потребителите на интернет за избрани сайтове и ефективността на интернет рекламни кампании (gemiusEffect).
"Гемиус" провежда изследванията, свързани с въпросите, предложени от клиенти (gemiusAdHoc).
Gemius е и стандартът за измерване на социодемографския профил на онлайн аудиторията в различните интернет сайтове (gemiusAudience) в почти половината европейски държави.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!