От първо лице за професията гейм дизайнер и има ли почва у нас
Виктор Досев   
Източник: 8PM
2

З а Виктор Досев най-яката професия на света е в сферата на гейминг индустрията, затова е избрал именно гейм дизайна за свое поприще. Повече за професията си и за реализацията си Виктор ще разкаже като лектор в образователния модул на събитието Sofia Game Jam 2020, което ще се проведе между 24.01 и 02.02.2019 на пет различни локации. Лекцията му ще бъде насочена към млади хора, които искат да влязат в индустрията и ще е на тема как да придобием знанията, необходими, за да създаваме игри, как да развием въображението и креативността си, както и практически съвети относно започването на професионална кариера в гейминг индустрията. Може да се чуете лекцията и да се запознаете с него на 26.01 в зала „В парка“ (малкото НДК).

  • Професията на гейм дизайнер, видео игрите и креативните хора

Съмнение за професионалния му път не е имало никога – „Като дете осъзнах, че да измислям нови неща за игри ми е по-интересно, отколкото само да ги играя“, споделя той. Затова още на 18-годишна възраст започва да се развива в тази посока и вече 14 години успешно превръща хобито си в професия. Като най-трудно нещо в професията си Виктор определя разграничаването между това какво харесваш ти и какво би се харесало на другите. „Целта на дизайнера е да доставя забавление на геймърите“, допълва той.

За Виктор игрите са начин да изрази себе си, както се случва на артистите във всяка друга форма на изкуство. „Игрите съчетават в себе си може би най-много форми на изкуство – книги, театър, музика, танци. Всичко има място в игрите и това ми позволява да се развивам във всяка област“, казва той. Работата му в студио позволява на идеите да не останат просто такива, а да достигнат до други любители на геймърството като него. Колегите си определя като креативни, с разностранни идеи и интереси и не на последно място, истински професионалисти. А една игра не може да бъде направена без екип, който е сплотен и се вдъхновява взаимно.

  • За проектите в момента

След като Creative Assembly Sofia натрупва опит с предишни продукти в поредицата Total War Saga, идва времето за истинското предизвикателство - Total War Saga: Troy. Историческа стратегия по Троянската война. Работата по проекта тече вече около година и половина и екипът е след средата по изработката на играта. Процесът изисква много подробно „изследване“ на древния свят, граничещо с реалната археология. Със започването на проекта са наети хора с интереси и образование в тази сфера, както и в етнологията и историята, които помогнат със събирането на сведенията. Историческата достоверност е основен приоритет за Total War игрите. „Аз съм печелил олимпиада по литература на тема „Образът на Хектор“ и за мен това е сбъдната мечта. Мит и реалност се преплитат, за да ни дадат по-добра представа за събитията, довели до написването на Илиадата“, с възторг споделя Виктор за проекта, който е на глобално ниво.

  • Защо в България, а не в чужбина?

Един от най-задаваните въпроси на хора от индустрията е „Защо не се реализират извън България, а са избрали да останат тук? Отговорът за Виктор е ясен: „Гейм индустрията е сравнително млада и когато бях по-млад нямаше ясен път на развитие. В момента твърдо смятам, че в сегашното ми студио – Creative Assembly Sofia имам най-добри шансове да постигна целите си. Разполагаме с умения и не без значение – желание и амбиция да направим наистина як продукт и да сме сред най-добрите в света.“ Освен това в студиото постоянно получават кандидатури за работа от хора от целия свят, така че условията са достатъчно конкуретни.

  • Реализацията на младите в индустрията и финансовата страна на професията

Съветът за младите хора, които искат да се развиват в тази индустрия, е че не е нужно да напускат България, за направят мечтата си реалност. Тук условията са достатъчно добри, а тази година стартира и първата по рода си академия за подготовка на кадри за видео игри – ARC Academy. Тук, разбира се, идва и темата за заплащането в сферата, което варира в зависимост от уменията и опита на кандидатите, но гейминг индустрията предлага доста конкурентно заплащане. „Необходимостта игрите да се продават, да се изкарват заплати, поставя идеите ми пред истински тест. Парите може да не са най-важното, но определено са добро мерило за това дали това което правиш е смислено, харесвано, оценено“, споделя Виктор по темата.

Автор: Анна Андреева

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
<p><strong>7 </strong>любопитни факта за <strong>Библията</strong></p>
Ексклузивно

7 любопитни факта за Библията

Преди 1 час
<p>Знак за винетка и на Е-79 в Благоевград</p>
Ексклузивно

Знак за винетка и на Е-79 в Благоевград

Преди 11 часа
<p>ДАНС влезе в болницата в Раднево</p>
Ексклузивно

ДАНС влезе в болницата в Раднево

Преди 12 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини