52 млрд. евро в ще бъдат изхарчени за онлайн пазаруване по Коледа в Европа. 240 млн. клиенти от Стария континент ще купуват подаръци по интернет, а всеки от тях ще похарчи средно по 217 евро, изчислява Interactive Media in Retail Group (IMRG).
30% от този обем ще се паднат на Великобритания, най-силно развитата европейска страна по отношение на пазаруването по интернет.
Пикът на покупките се очаква да е в първите две седмици на декември.
В Европа има изявени разлики в начина, по който пазаруват хората от Севера и Юга, а също и при потребителите от Изтока и Запада, казва Аад Уийнинг от IMRG.
В северната част на континента онлайн пазаруването е доста разпространено, съответно пазарът расте с по-малко. Но и хората от Източна Европа, особено в Русия, вече купуват повече и по-скъпи продукти.
Само 23% от поляците например признават, че пазаруват онлайн, докато при британците и скандинавците процентът е 70, във Франция - 60, в Германия и Испания - 50.
IMRG оценява, че до края на годината паричната стойност на изтъргуваните по интернет стоки ще достигне 675 млрд. евро в световен мащаб.
Независимо от кризата, секторът на онлайн търговията отбелязва ръст от около 20%.
Във Великобритания за 2010 г. той е 18%, но още по-впечатляваща е ситуацията в Гърция и Ирландия - две от най-засегнатите от финансови проблеми страни, където ръстът е съответно 75 и 39%.
Пазарът обаче ще се разширява бързо и в бъдеще с все по-силното навлизане на смартфоните и други мобилни устройства с достъп до интернет.
Според данни на "Гугъл" онлайн потребителите на земята ще нараснат от 2 млрд. през 2010 г. до 5 млрд. през 2020, което логично ще доведе и до сериозен ръст в онлайн търговията.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!