Още с появата си социалните мрежи са основен фактор за промяната на отношенията между компаниите и техните клиенти, изграждането на брандовете и свързването им със света посредством интернет.
Има организации, които участват с желание в социалните мрежи като начин да натрупат дълготрайни ползи в маркетингов план.
Други се колебаят да обърнат внимание на служителите си за ползите от комуникацията чрез новия, взаимосвързан свят на социалните мрежи.
Днес обаче не е възможно новите технологии просто да бъдат игнорирани.
Статистиката за броя на използващите социалните мрежи е показателна и не може да бъде пренебрегната: "Фейсбук" е с над 500 млн. регистрирани профила, "Туитър" – с над 200 млн. акаунта, а "ЛинкдИн" има над 100 млн. потребители.
Средствата за управлението на безопасността при комуникация чрез социалните мрежи са сложни и постоянно се развиват.
И те, разбира се, се отнасят не само до различни организации, но и до всички потребители.
Ето защо специалистите от "Сиско България" (Cisco Systems Bulgaria) предлагат пет съвета, които помогат на всеки да защити себе си и компанията си от потенциалните рискове, свързани с употребата на социалните мрежи:
Запознайте се с правилата за личните данни на социалните мрежи
По този начин ще можете по-пълноценно да се информирате за това как се използват личните им данни.
Чести ъпдейти на приложенията на потребителите
за браузъри, антивирусен софтуер и уеб приложения помагат при справянето с опасностите в уеб сайтове, които разпространяват злонамерен код на посетителите им.
Вградете безопасността в системата си
като начин за защита в и извън периметъра на мрежата ви.
Създайте правила на употреба
Създаването на правила за ползване на социалните мрежи е един от най-важните аспекти за намаляването на риска. Има много публично достъпни документи с подобна насоченост, които да ви помогнат да започнете. (http://socialmediagovernance.com/policies.php).
Ако сте компания, те трябва да отразяват фирмената ви култура, ценности и съществуващи разпоредби, като определят цели, стратегия за постигане на целите ви в социалните мрежи и помощта, която да изиграят служителите. Всяко правило за социалните мрежи трябва да предоставя ръководство за това как да участвате ефективно, докато същевременно защитавате потребителите и организацията.
Социалните мрежи имат няколко съществени позитивни аспекти като изграждане известността на търговската марка, продуктов маркетинг и комуникиране на новини за индустрията. В този смисъл правилата за ползване на социалните мрежи трябва да бъдат структурирани така, че споменатите позитиви да бъдат взети под внимание.
Отново за компаниите важи и правилото да обучавате служителите
си в духа на най-добрите практики, правилата за ползване и тяхната лична отговорност. След това, когато те се променят, обучавайте служителите отново. Инвестицията в това е единственият начин да се управлява все повече разширяващия се набор от инструменти в социалните мрежи, и свързаните с тях рискове, като едновременно с това е ключов момент за усъвършенстването на корпоративните инициативи в социалните мрежи.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!