Макар че "Гугъл" вече разполага с услуга за съкръщаване на URL-и, изглежда компанията не смята, че една е достатъчна.
Тя е купила и домейна g.co, който също ще използва за подобни цели.
От "Гугъл" изтъкват, че основната насоченост на новия домейн ще е за мобилни устройства. При тях писането на клавиатура е трудно и времеемко, затова възможно най-кратките домейни ще са от голяма полза.
Според анализатори обаче g.co може да има и друго приложение, което ще се хареса на мнозина: да се предоставят персонализирани "Гугъл+" адреси.
Така, вместо сегашният дълъг и безсмислен адрес с цифри, който води до профила на потребителя, може да има един много по-елегантно изглеждащ - g.co/потребителскоиме.
Новият адрес ще се използва само и единствено за сайтове на "Гугъл" и чрез него няма да може да се съкращават адреси на други сайтове.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!