Независимо от възрастта си, онлайн потребителите в САЩ най-често използват електронната поща, търсачките и източниците на здравна информация.
През декември Пю Рисърч Сентър (Pew Research Center) публикува изследването си за поведението на различните поколения потребители на интернет в Америка.
Според данните най-популярните активности сред всички възрастови групи са използването на електронната поща, търсенето, като акцентът пада върху здравната информация, и четенето на новини.
Изследването показва, че все още се отчита значителна разлика в начините на използване на интернет сред различните поколения, но доминацията на поколението "Милениум" (на възраст между 18 и 33 г.) вече не е така ясно изразена в някои от дейностите, считани за запазена територия на най-младите през 2009 г.
И все пак поколението "Милениум" най-често използва безжичен интернет през преносим компютър или мобилен телефон.
Запазена територия на тази група интернет потребители си остава употребата на социалните мрежи, съобщенията в реално време (чат), използването на онлайн обяви, слушането на музика, онлайн игрите, четенето и поддържането на блогове и участието във виртуални светове.
Обаче поколението "Х" (между 34 и 45 години) и по-възрастните по-често посещават сайтовете на министерствата и отделните институции, както и по-често търсят икономическа информация.
Въпреки разликите между отделните поколения интернет потребители, едно е ясно - основните тенденции в използването на интернет са популярни по равно за всички възрастови групи. Те включват използването на електронна поща и търсачките, търсенето на здравна информация, четенето на новини, пазаруването онлайн, включително и резервации на самолетни билети и екскурзии, онлайн банкирането, оценяването на продукти, услуги или хора и други.
Дори и в областите, доминирани от поколението "Милениум", по-възсрастните отбелязват значителен растеж, като в голяма част от тези области активността на потребителите като цяло се е увеличила чувствително, особено в сферата на комуникациите и забавленията.
Докато по-младите поколения са най-голямата група, която използва социалните сайтове, най-бързо растящата възрастова група е тази на потребителите над 74 години. За последните две години техният процент е нарастнал от 4% на 16%. Процентът на възрастните потребители, които консумират онлайн видео, се е увеличил с 14% през последните две години - от 52% на 66% за май 2010.
Освен това 51% от възрастните потребители слушат музика онлайн. За юни 2004 г. процентът на слушащите музика онлайн е 34%.
Независимо, че се смята, че представителите на поколението "Милениум" са най-активните онлайн слушатели, останалите две поколения все по-убедително ги настигат.
През май 2010 г. 53% от възрастните потребители са посетили сайтове за обяви от типа на Craigstlist, за сравнение през септември 2007 г . процентът им е само 32%.
В допълнение, търсенето на здравна информация (област, доминирана от по-възрастните онлайн потребители) е на трето място по популярност сред потребителите над 18 години.
Най-голям спад е отбелязан в дейностите, свързани с поддържането на персонален блог. Само половината от тийнейджърите, които са имали блог през 2006 г., продължават да го поддържат активен.
Процентът на блогърите между 18-33 г. също е намалял. Тази промяна най-вероятно се дължи на растящата популярност на социалните мрежи. Забелязва се обаче увеличение на по-възрастните потребители, които блогват. През 2008 г. само 11% от тях са се занимавали с това, а по последни данни делът им е нарастнал с 3%.
Независимо от тези данни може да се каже, че блогването не е загубило популярността си, а се е трансформирало в подобни дейности като пускането на статуси, споделяне на вицове, цитати и линкове в социалните мрежи и системите за микроблогинг.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!