Пт ти две трети - 65 процента - от европейците заявяват, че избягват
употребата на мобилен телефон заради цените на тази услуга.
Това
сочат резултатите от проучване на "Евробарометър" (ec.europa.eu), разпространено
днес от Европейската комисия.
Изследването отчита нарастване с 4% на дела на
хората, които избягват да се обаждат по мобилните си телефони
или да ги използват за влизане в интернет, защото това им излиза
скъпо.
Същевременно се отчита, че нараства популярността на
разговорите в интернет, които са безплатни за потребителите.
Една трета от абонатите съобщават, че това е основният им метод
за общуване от разстояние.
Абонатите, които разполагат едновременно с мобилна и със
стационарна телефонна връзка, са 62%. Девет на сто
заявяват, че ползват само фиксирана телефонна линия, а една
трета от европейците ползват единствено мобилна телефонна
връзка.
Едва 2% от европейците нямат телефон или не
гледат телевизия, според анкетата.
В Чехия, Финландия, Латвия, Литва и Словакия над половината
от домакинствата не ползват стационарен телефон.
Четирийсет процента от европейските домакинства предпочитат
т. нар. пакетни комуникационни услуги, в които се предлагат
интернет, телефон и телевизия от един доставчик.
25% от анкетираните заявяват, че скоростта на зареждане на
съдържание в интернет не отговаря на условията на подписания
договор, а една трета от клиентите се оплакват от прекъсване на
сигнала.
Според еврокомисаря по цифровия дневен ред Нели Крус
потребителите ясно изразяват загриженост от несъответствието
между обещаните и действителните скорости на интернет и
качеството на услугата.
Националните органи трябва да вземат подходящите мерки, за
да гарантират качеството на работа на фирмите в този отрасъл
иначе се налага дори приемането на законодателни актове, ако е
необходимо, добавя тя, цитирана в съобщение на комисията.
Гражданите на ЕС са загрижени за защитата на личните данни и 88% от анкетираните заявяват, че биха желали да бъдат
информирани, ако събраните от доставчика на далекосъобщителни
услуги техни лични данни са били загубени, откраднати или
изменени по някакъв начин.
Общо 89% от европейците имат мобилен телефон, 42% от домакинствата са абонирани за пакетни телекомуникационни
услуги, а 61% от целия интернет достъп и половината от
стационарните телефонни услуги са закупени като част от пакет.
Общо 41% от домакинствата намират, че основното
предимство на пакетите е удобството да имат един доставчик и
една фактура, докато за 16% пакетите предлагат и ненужни
за тях услуги.
Близо 60% от домакинствата никога не са
обмисляли да сменят доставчика на услуги, а 77%
заявяват, че никога няма да сменят условията на пакетната
услуга, за която са абонирани.
Но 12% от потребителите
често сменят своя доставчик, а над 10% биха желали да
направят това, но са възпрепятствани заради пречките като
опасността от временна загуба на услугата, необходимостта да се
плаща на повече от един доставчик по време на смяната и липсата
на яснота за необходимите процедури.
Една четвърт от гражданите на ЕС са имали проблем със
скоростите на интернет и с прекъсването на сигнала, установява
проучването.
За 2/3 от европейците мобилният телефон е скъп
Нараства популярността на безплатните разговори в интернет, за една трета от абонатите това е основен метод за общуване
12 юли 2011, 17:00
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!