Новият VW Amarok е тренирал здраво за мускулна маса (тест драйв)
Източник: netinfo

Д оскоро Amarok имаше един съществен проблем, изглеждаше леко притеснителен пред японските си конкуренти. Причината за това бе 2,0-литровия му двигател, който отстъпваше на по-големите като работен обем мотори на Hilux и L200 например. Но във Volkswagen узряха, че политиката за даунсайзинг вече не работи. Така стигаме до всеобщата истина: няма заместител на работния обем. И тук се появява новият Amarok, който е първият модел във VW Group, демонстриращ ни обратна на досегашната тенденция: увеличаване на работния обем, а с него на мощността и въртящия момент.

Да, по мощност моделът преди фейслифта не отстъпваше на Toyota и Mitsubishi, а по товароподемност дори ги превъзхождаше. Но 2,0 литра си бяха 2,0 литра…

И ето че срамежливия 4-цилиндров двигател вече няма място под капака на Amarok. На негово място е монтиран мъжествен V6 с обем 3,0 литра. Името му също е интересно: 3,0 TDI Clean Diesel Generation II Evo. Негови предишни версии сме виждали в арсенала, например, на Touareg, а тази Evo модификация от година-две се монтира в Audi A6/A7.

Разликата с двигателя, монтиращ се в A6/A7, е, че той е дефорсиран от 272 к.с. и 600 Нм до 224 к.с. и 550 Нм за пикапа. Но това е повече от достатъчно, за да може да се похвали Amarok със 74 к.с. повече от Hilux. Въртящият му момент е със 150 Нм по-висок. Това води по-висока товароподемност, като може да тегли с до 0,3 тона по-тежък прикачен товар (3,5 срещу 3,2 тона във версия двойна кабина). По-близо е Navara със 190 к.с., но все пак изоставаща и тя с 34 к.с. и 146 Нм.

Всички тези цифри са супер. Има един проблем. Стартираш сутрин и за добро утро борд компютърът те поздравява с 11 л/100 км. В града Amarok си харчи, на магистралата може и да свалиш до 10, но без да го натискаш.

Но всичко ли се свежда до мощност? Естествено че не, макар да е по-добре да я имаш. Първоидейният замисъл за този тип автомобили е да играят ролята на верни помощници в бизнеса. И те го правят, вероятно версиите с единична кабина. Но вземеш ли си версия с двойна кабина, „кихнеш” ли над 70 бона за пикап, то определено ще искаш много повече от товароносимост. Защото се забелязва нещо като модна тенденция да караш пикап. Не е никак удобно да го паркираш в кв. Борово, макар камерата за задно виждане в Amarok да улеснява тази процедура неимоверно много. Гъстонаселените градски райони са сериозно изпитание за паркирането, но високите бордюри, пречка за повечето шофьори, са предимство за Amarok.

По-важната причина това този тип автомобили да не е толкова разпространен сред семействата с активен начин на живот е, че возията им не може да се сравнява с тази на обикновен SUV. Доскоро. Navara вече въведе независимото задно окачването, очаквам и други да го последват. Amarok запазва характерните листови ресори, но въпреки това ме изненада много с возията си. С масивните си размери и тегло той буквално гази магистралата. Тук откривам нещо, което не очаквах: паразитните шумове, които са много характерни за пикапите, тук са силно редуциaрани. Но пък се чува работата на двигателя и свистенето на турбото. Последното ми доставя удоволствие.

Американска утопия на борда на Ford Edge (тест драйв)

Три турбини? Да, с толкова разполага звярът BMW X5 M50d (тест-драйв)

Ford Focus RS крие д-р Джекил и мистър Хайд в един образ (тест драйв)

Миниатюрен, странен, произведен в Япония. Suzuki Ignis (тест драйв)

Amarok не е направен за атака на завои, воланът му има доста голям свободен ход, което не е предпоставка за динамично шофиране. Но и аз не съм очаквал такова нещо. Все пак тук е трябвало да бъде намерен компромис между товароносимост и добро поведение на пътя. Подрусва, но пък не разбираш, че си прелетят над поредния легнал полицай.

Но ако завоите не са стихията му, то извън пътя Amarok се чувства в свои води. Удоволствие е да го караш офроуд, без да се притесняваш за пътния просвет, защото той е огромен.

Трите нива на мощност на двигателя (160, 200 и 224 к.с.) имат три нива на задвижване - задно, 4MOTION с водещо задно задвижване и включване на предния мост при нужда и 4MOTION с перманентно задвижване на колелата с Torsen диференциал и 8-степенна автоматична скоростна кутия, която пасва идеално на големия мотор. Опционално се предлага и заден диференциал с механично заключване.

Amarok е гигантски, побира евро пале. На повечето хора това не им говори нищо, но предполага, че е много. Толкова, че може да натоварите цялата покъщнина. И една крава. Цифрите казват, че друг пикап не предлага толкова широко пространство между арките на колелата: товарната ширина от 1222 мм позволява напречното натоварване на европалет. Товарната платформа впечатлява още с 2.52 м2 товарна площ и големи размери. Полезният товар достига до един тон в зависимост от избраното оборудване.

И ако по екстериора не са направени драматични промени, то интериорът на обновения модел е силно променен. Само към по-добро. Вътре Amarok е също толкова масивен и – въпреки че не е толкова лъскав като Touareg, предлага всичко необходимо, опаковано по един много функционален начин. Таблото и корите на вратите са изработени от пластмаса, но в никой случай от тази, която мирише и ти е неприятно да я докосваш, напротив. Подкалътниците са кожени. Таблото е добре познато, а дисплеят между двата основни уреда позволява да извеждате навигацията там, което е много удобно. Инфотейнмънт системата също е позната от другите модели, като и в двата случая ергономията е на ниво.

Кръглите вентилационни отвори са изчезнали, воланът е от Golf, а седалките предлагат отлична опора за гърба и свалят напрежението от дълго пътуване или дълъг работен ден, гарант за което е щампата AGR. Електрическите ergoComfort предни седалки са тапицирани с фина кожена тапицерия Nappa.

Къде може да се препъне на пазара? Определено цената му е над тази на конкурентите, като тестовият автомобил е от порядъка на 85 000 лв. с ДДС (стартова), докато аналогичните версии на Hilux и Navara са съответно 73 000 и 76 000 лв. Вярно, с доста по-маломощни двигатели, но и разликата не е за пренебрегване.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

VW Amarok 3.0 V6

Размери

Дължина, мм: 5321

Широчина, мм: 1954

Височина, мм: 1834

Междуосие, мм: 3097

Маса, кг: 1856

Двигател

Тип: V-образен, 6-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 2967

Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 224 при 3000-4500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 550 при 1400-2750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 193

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,9

Среден разход, л/100 км: 7,6

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 85 190

Четете още:

Bugatti Chiron: цифрите и фактите зад върховния хиперавтомобил

Нестандартна арт премиера на новото MINI Countryman

Собственикът на Toyota Tacoma с пробег от 1 600 000 км получи чисто нов пикап

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Почитаме паметта на апостол, посечен с меч по заповед на цар Ирод</p>

Почитаме паметта на един от дванадесетте апостоли на Христос

Любопитно Преди 15 минути

Апостол Яков бил заловен заедно с други Христови последователи и по заповед на цар Ирод Агрипа Първи бил посечен с меч

Рокади в съставите на всички комисии в НС

Рокади в съставите на всички комисии в НС

България Преди 45 минути

Какво предстои да разгледа парламентът днес

Защо е по-добре да не ядем замразена пица

Защо е по-добре да не ядем замразена пица

Любопитно Преди 1 час

Консумацията на силно преработени храни се свързва с повече от 30 риска за здравето

Защо Фридрих Мерц е толкова непопулярен в Германия

Защо Фридрих Мерц е толкова непопулярен в Германия

Свят Преди 1 час

Едва един от всеки петима германци одобрява бъдещия канцлер на страната Фридрих Мерц

Статуя на божество с изкуствен интелект дава напътствия в храм

Статуя на божество с изкуствен интелект дава напътствия в храм

Любопитно Преди 1 час

Вместо просто да гледат статуя, поклонниците вече могат да задават въпроси, да четат предсказания и да получават съвети - всичко това с помощта на изкуствен интелект

<p>30 април: Основана е Църквата на Сатаната</p>

30 април: Основана е Църквата на Сатаната

Любопитно Преди 1 час

Вижте какво се е случило на този ден в историята

Meta пусна свой конкурент на ChatGPT

Meta пусна свой конкурент на ChatGPT

Технологии Преди 1 час

Това е първата стъпка към персонален AI асистент от компанията

Шеф Ангелов изгони Джулиана Гани от Кухнята на Ада

Шеф Ангелов изгони Джулиана Гани от Кухнята на Ада

Любопитно Преди 7 часа

Опитният кулинар Владов се обясни в любов на Тоби с романтично писмо

Няколко души загинаха в Испания, докато нямаше ток

Няколко души загинаха в Испания, докато нямаше ток

Свят Преди 9 часа

Все още няма категорична причина за прекъсването на електрозахранването

Русия започна общо настъпление в Украйна

Русия започна общо настъпление в Украйна

Свят Преди 9 часа

Водят се ожесточени боеве

<p>Ето какви лихви ще плаща България по новия дълг</p>

Ето какви лихви ще плаща България по новия външен дълг

България Преди 10 часа

България вчера пое нов външен дълг в размер на 4 млрд. евро

"БСП за България" се отчете за свършеното в управлението

"БСП за България" се отчете за свършеното в управлението

България Преди 11 часа

Председателят на парламента заяви, че промяната в международните отношения ще доведе до промени и в Европейския съюз

Георг Георгиев разговаря с Марко Рубио: Работим със САЩ

Георг Георгиев разговаря с Марко Рубио: Работим със САЩ

България Преди 11 часа

Георг Георгиев и Марко Рубио направиха преглед на водещите елементи от стратегическото партньорство

Русия отхвърли предложение за 30-дневно примирие

Русия отхвърли предложение за 30-дневно примирие

Свят Преди 11 часа

Според Кремъл първо трябва да бъдат решени няколко ключови въпроса

Българският F-16 няма да лети на парада за Деня на храбростта

Българският F-16 няма да лети на парада за Деня на храбростта

България Преди 12 часа

Водосветът на бойните знамена и знамената-светини ще започне в 9.00 ч.