8

П рез 1998 г. американският фотограф Бил Суейз решава да построи кемпер, с който да може да минава и пребивава във всяка точка от планетата, където да твори зад обектива. Първият модел на базата на Dodge Ram започва през 2003 г., като създава нещо, което предлага за продажба. В противовес на традиционния RV (recreational vehicle — „автомобил за почивка”), своя кемпер Суейз нарича XV — xpedition vehicle, с други думи „експедиционен автомобил”. Това ще рече, че всички модели на EarthRoamer не са предназначени да бъдат паркирани на къмпинга, а вместо това с тях може да се отиде на всяко място, където другите кемпери никога няма да може да стигнат, при това оборудвани с абсолютно всичко, което ще ви е необходимо за едно пътешествие.

До момента най-голямата машина на фирмата бе моторхоумът EarthRoamer XV-LTS с дължина 8,8 метра и пълноприводно шаси от Ford F-550. Но първенството вече се държи от огромния EarthRoamer XV-HD: 10,7 м дължина и 4,1 м височина! Експедиционната машина е построена върху модернизирано шаси на Ford F-750 — пълноприводно задвижване, пневматично задно окачване с амортисьори Fox и офроуд гуми Michelin с размер 46 инча.

Силовият агрегат е 8-цилиндров турбодизел Ford Powerstroke 6.7 (335 к.с., 983 Нм), работещ съвместно с 6-степенна автоматична трансмисия Torqshift. Пътният просвет на машината е 304 мм, а ъглите на заход и отход са съответно 46/23 градуса.

Пълната автономност за живеене обезпечава горивен резервоар с обем 435 л, два резервоара за чиста вода с общ обем 946 л и литиево-йонна батерия с капацитет 20 кВтч, която захранва два генератора, а тя от своя страна черпи енергия от слънчеви батерии на покрива.

Новият EarthRoamer XV-HD предлага пълен разкош и удобства за шестима човека: централно отопление с радиатори, спомагателна печка за бързо затопляне, два климатика, които се грижат за различните жилищни зони в моторхоума. Пътниците имат на разположение душ кабина и тоалетна, кухня с фурна и микровълнова печка, хладилник и дори съдомиялна машина. Вградени са два телевизори (43 и 32 инча) и аудио система Bose. Подът, стените и шкафовете са изработени от естествена дървесина, а кухненският работен плат е от мрамор.

Производителят предлага на клиентите сами да изберат материалите за вътрешната изработка. Всичко това си има цена. Капарото е в размер на 375 000 щатски долара, а крайната цена е не по-малко от $1,5 млн. А, и клиентът трябва да е доста търпелив, тъй като неговият експедиционен моторхоум няма да е готов за по-малко от 12 месеца.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.

Електромобилите отделят по-малко CO2 от дизелите, дори когато се захранват от най-мръсния ток

Tesla отчете рекордните $619,4 млн. загуба за тримесечие

Hennessey Venom F5 e с 1600 „коня” и ще гони 480 км/ч

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@