Павлова: Няма срок, нито решение за цената на толтаксите
Източник: БГНЕС
11

Г ражданите могат да бъдат спокойни, все още не сме утвърдили нито цена, нито срок за въвеждане на толтакси в България.

Това зави министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, съобщиха от пресцентъра на МРР

Тя посочи, че със съдействието и експертизата на Световна банка ще бъде направен цялостен финансов анализ, бизнес модел, анализ на трафика и анализ на това какъв вид толсистема може да бъде въведена, както и какъв вид електронно заплащане за използване на републиканските пътища може да се приложи.

Анализът ще даде конкретен модел и предложение от коя година можем да въведем толсистемите на заплащане.

Една от възможностите в тази посока е да се използва преход и се премине от винетки към толтакси плавно, т.е. в първите години за леките автомобили да се запазят винетните стикери, а тежкотоварните автомобили да заплащат такса за движение, а не за време, както досега. "Това е един от вариантите, които ще бъдат разгледани", уточни Павлова.

Има два много важни нюанса, откъдето ще дойдат изчисленията за това колко ще плащат леките и товарните автомобили, посочи Лиляна Павлова. Тя призова да се прави разграничение за вида толтакси.

"Ако имаме ново строителство на тунел, например, или нова магистрала от точка "А" до точка "Б", с дължина 100 км, изградена от частен инвеститор, за преминаване по нея ще се плаща толтакса, която е на база изминато разстояние. Това е стандартният начин за заплащане. В този случай в цената на толтаксата влиза инвестицията, направена за строителство на съоръжението, неговото управление и поддръжка. При това положение, след анализ, цената може да бъде, примерно, 10 ст. на км за леки коли.

Когато обаче ние въведем толтакса за цялата изградена републиканска пътна мрежа и магистрали, то тогава цената ще е много по-ниска и може да е под 10 ст. за автомобилите, защото в цената няма да влиза сумата, отделена за строителство, а единствено разходите за поддръжка и ремонт", разясни още Павлова.

По думите й целта на експертите е да се въведе справедлива цена за ползването на пътната мрежа от тежкотоварния трафик. Редно е товарните коли над 3,5 т. да заплащат по-висока такса за преминаване, защото пътуват най-много и рушат повече пътната настилка.

Според Павлова леките автомобили е възможно да пътуват с електронна винетка и да продължат да заплащат по-ниска цена за време на преминаване, а тежкият трафик, който най-много пътува и най-много руши пътната мрежа, на принципа, който най-много ползва и уврежда пътната настилка, да заплаща повече.

"Най-важното е да се прави разграничение. Когато става дума за заплащане за определен участък, когато е изграден от инвеститор, в цената ще влиза и строежа на пътния участък, а когато говорим само за една електронна система за заплащане за използването на републиканските пътища - тогава цената ще е много по-ниска", категорична бе Лиляна Павлова.

Тя обясни, че с публично-частно партньорство могат да бъдат изградени пътищата София – Калотина, София – Видин, Велико Търново – Русе, доизграждането на "Хемус", доизграждането на АМ "Черно море".

"Ако дадем шанс да се правят с публично-частно партньорство, тогава за тях ще има толтакса, в която ще са изчислени и разходите за строителство на инвеститора. За старите пътища обаче, които сме изградили и строим в момента, ще има друга цена", каза още Павлова. По думите й 2017 г., ако се вземе решение и се намери инвеститор, който да изгради съответната система, която да бъде одобрена, тя реално ще започне да се прилага от 2018 г. за товарните автомобили, като стартира и промяна на закона. Чак след 2020 г. можем да говорим и за леките автомобили.

Коментари 11
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

11 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Ново: Ковид води до мозъчни увреждания като Алцхаймер

Ново: Ковид води до мозъчни увреждания като Алцхаймер

Теми в развитие Преди 1 минута

Установени са "поразителни промени" в мозъка на пациентите, починали от ковид-19

Министър Петков: ББР от днес с нови управители и надзор

Министър Петков: ББР от днес с нови управители и надзор

България Преди 16 минути

Василев: НАП вече са спечелили дело за над 200 млн. срещу Васил Божков

Привикаха Станислав Недков-Стъки на разпит в полицията

Привикаха Станислав Недков-Стъки на разпит в полицията

България Преди 43 минути

Група състезатели по ММА, начело с Недков, влязоха в Министерството на младежта и спорта в петък

мишки

Евакуират стотици затворници в Австралия заради нашествие на мишки

Любопитно Преди 1 час

Нашествие на полски мишки принуди австралийските власти да започнат евакуация на стотици затворници и персонал от затвор в щата Нов Южен Уелс

Откриха тялото на граничен полицай на Летище София

Откриха тялото на граничен полицай на Летище София

България Преди 1 час

Тялото е открито от колеги на починалия малко преди 12 часа

За първи път в България ваксинираха деца срещу COVID-19

За първи път в България ваксинираха деца срещу COVID-19

България Преди 2 часа

От 3 юни бе променена кратката характеристика на ваксината

Служебният премиер готви законодателни промени за следващия парламент

Служебният премиер готви законодателни промени за следващия парламент

България Преди 2 часа

Янев: Макар и като служебно правителство, сме си поставили задача за съответните ресори

Били Айлиш

Били Айлиш се извини: Ужасена и смутена съм

Любопитно Преди 2 часа

За какво се извини 19-годишната звезда, спечелила "Грами"

Google тайно инсталирала COVID проследяване в Android

Google тайно инсталирала COVID проследяване в Android

Технологии Преди 3 часа

Приложението се е появило в телефоните на хора в американския щат Масачузетс

Куба обяви високоефективна ваксина срещу COVID-19

Куба обяви високоефективна ваксина срещу COVID-19

Теми в развитие Преди 4 часа

От Центъра за генно инженерство и биотехнологии поясняват, че тази ефективност е постигната след три дози.

След смъртта на три български момичета: защо Рейн е толкова опасен

След смъртта на три български момичета: защо Рейн е толкова опасен

Свят Преди 5 часа

През последната седмица в Германия почти не минава ден, в който да не се съобщава за удавили се хора. Повечето от жертвите са деца, сред които и три момичета от България. Защо се стига до тези трагични инциденти?

Кой води в предизборните нагласи, ГЕРБ или партията на Слави Трифонов

Кой води в предизборните нагласи, ГЕРБ или партията на Слави Трифонов

България Преди 5 часа

Разликата между двете водещи политически формации вече е само 1,5%

Юсейн Болт

Изненада: Юсейн Болт стана баща на близнаци

Любопитно Преди 5 часа

Той има и дъщеря, която се роди миналата година

Нападението с нож в тролей в София е заради ковид маска

Нападението с нож в тролей в София е заради ковид маска

България Преди 6 часа

Извършителят е криминално проявен

Toyota bz4x Concept

Toyota държи на своето: няма да залага само на електрически автомобили

Технологии Преди 7 часа

Toyota е компанията, която открито отстоява позицията си, че електромобилите не са панацеята, която ще реши всички проблеми.

Регулатори в ЕС искат забрана на лицевото разпознаване

Регулатори в ЕС искат забрана на лицевото разпознаване

Технологии Преди 8 часа

Те предлагат технологията да не се използва на публични места