Павлова: Няма срок, нито решение за цената на толтаксите
Източник: БГНЕС
11

Г ражданите могат да бъдат спокойни, все още не сме утвърдили нито цена, нито срок за въвеждане на толтакси в България.

Това зави министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, съобщиха от пресцентъра на МРР

Тя посочи, че със съдействието и експертизата на Световна банка ще бъде направен цялостен финансов анализ, бизнес модел, анализ на трафика и анализ на това какъв вид толсистема може да бъде въведена, както и какъв вид електронно заплащане за използване на републиканските пътища може да се приложи.

Анализът ще даде конкретен модел и предложение от коя година можем да въведем толсистемите на заплащане.

Една от възможностите в тази посока е да се използва преход и се премине от винетки към толтакси плавно, т.е. в първите години за леките автомобили да се запазят винетните стикери, а тежкотоварните автомобили да заплащат такса за движение, а не за време, както досега. "Това е един от вариантите, които ще бъдат разгледани", уточни Павлова.

Има два много важни нюанса, откъдето ще дойдат изчисленията за това колко ще плащат леките и товарните автомобили, посочи Лиляна Павлова. Тя призова да се прави разграничение за вида толтакси.

"Ако имаме ново строителство на тунел, например, или нова магистрала от точка "А" до точка "Б", с дължина 100 км, изградена от частен инвеститор, за преминаване по нея ще се плаща толтакса, която е на база изминато разстояние. Това е стандартният начин за заплащане. В този случай в цената на толтаксата влиза инвестицията, направена за строителство на съоръжението, неговото управление и поддръжка. При това положение, след анализ, цената може да бъде, примерно, 10 ст. на км за леки коли.

Когато обаче ние въведем толтакса за цялата изградена републиканска пътна мрежа и магистрали, то тогава цената ще е много по-ниска и може да е под 10 ст. за автомобилите, защото в цената няма да влиза сумата, отделена за строителство, а единствено разходите за поддръжка и ремонт", разясни още Павлова.

По думите й целта на експертите е да се въведе справедлива цена за ползването на пътната мрежа от тежкотоварния трафик. Редно е товарните коли над 3,5 т. да заплащат по-висока такса за преминаване, защото пътуват най-много и рушат повече пътната настилка.

Според Павлова леките автомобили е възможно да пътуват с електронна винетка и да продължат да заплащат по-ниска цена за време на преминаване, а тежкият трафик, който най-много пътува и най-много руши пътната мрежа, на принципа, който най-много ползва и уврежда пътната настилка, да заплаща повече.

"Най-важното е да се прави разграничение. Когато става дума за заплащане за определен участък, когато е изграден от инвеститор, в цената ще влиза и строежа на пътния участък, а когато говорим само за една електронна система за заплащане за използването на републиканските пътища - тогава цената ще е много по-ниска", категорична бе Лиляна Павлова.

Тя обясни, че с публично-частно партньорство могат да бъдат изградени пътищата София – Калотина, София – Видин, Велико Търново – Русе, доизграждането на "Хемус", доизграждането на АМ "Черно море".

"Ако дадем шанс да се правят с публично-частно партньорство, тогава за тях ще има толтакса, в която ще са изчислени и разходите за строителство на инвеститора. За старите пътища обаче, които сме изградили и строим в момента, ще има друга цена", каза още Павлова. По думите й 2017 г., ако се вземе решение и се намери инвеститор, който да изгради съответната система, която да бъде одобрена, тя реално ще започне да се прилага от 2018 г. за товарните автомобили, като стартира и промяна на закона. Чак след 2020 г. можем да говорим и за леките автомобили.

Коментари 11
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

11 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Европейският съвет с изявление за анексираните от Русия области в Украйна

Европейският съвет с изявление за анексираните от Русия области в Украйна

Свят Преди 41 минути

Членовете категорично отхвърлят и осъждат действията от руска страна

Как ще гласуват българите в Северна Македония

Как ще гласуват българите в Северна Македония

Избори 2022 Преди 1 час

Вотът ще се проведе на фона на дипломатическото напрежение между София и Скопие

Ураганът "Иън" в САЩ: Броят на жертвите продължава да расте

Ураганът "Иън" в САЩ: Броят на жертвите продължава да расте

Свят Преди 2 часа

В петък той стигна до крайбрежието на Южна Каролина, като цели квартали бяха наводнени

Официално: Откриват газовата връзка с Гърция

Официално: Откриват газовата връзка с Гърция

България Преди 3 часа

Домакин на церемонията е президентът Румен Радев

Радев: Дължим признателност на нашите майки и бащи

Радев: Дължим признателност на нашите майки и бащи

България Преди 3 часа

Цялото ни общество е в дълг, за да имат те достойни старини, посочва президентът по повод Международния ден на възрастните хора

Съботно изкушение: Тарт с малини и ягоди

Съботно изкушение: Тарт с малини и ягоди

Любопитно Преди 3 часа

Вижте как да си приготвите този десерт

COVID-19: Ръст в броя на хоспитализираните

COVID-19: Ръст в броя на хоспитализираните

Теми в развитие Преди 3 часа

801 са регистрираните заразени за 30 септември

<p>Ден за размисъл преди вота</p>

Ден за размисъл преди вота, предизборната агитация е забранена

Избори 2022 Преди 4 часа

На социологическите агенции не е позволено да оповестяват допитвания до общественото мнение по повод изборите

Украйна: Обкръжихме руската армия в Лиман

Украйна: Обкръжихме руската армия в Лиман

Свят Преди 11 часа

Руски представител призна, че новините от фронта са „тревожни”

Аспарух напусна “Игри на волята: България” след тежка контузия на Арената

Аспарух напусна “Игри на волята: България” след тежка контузия на Арената

Любопитно Преди 12 часа

Играта беше спряна, а Аспарух изведен от медицинския екип

Съветът за сигурност на ООН заседава, Русия наложи вето

Съветът за сигурност на ООН заседава, Русия наложи вето

Свят Преди 12 часа

Блинкън заяви по-рано, че при вето САЩ ще поискат гласуване в Общото събрание

Байдън предупреди Путин: Ще защитим всеки сантиметър от НАТО

Байдън предупреди Путин: Ще защитим всеки сантиметър от НАТО

Свят Преди 12 часа

Байдън: Америка и нейните съюзници няма да бъдат сплашени

Председателят на ЕК пристигна в София

Председателят на ЕК пристигна в София

България Преди 13 часа

На Летище София тази вечер Урсула фон дер Лайен беше посрещната от Цветан Кюланов

Путин: Победата ще бъде наша

Путин: Победата ще бъде наша

Преди 13 часа

Путин на Червения площад: Украйна е създадена от Русия

Медведев: Това ще ускори Трета световна война

Медведев: Това ще ускори Трета световна война

Свят Преди 14 часа

Медведев: Зеленски иска да ускори членството в НАТО. Страхотна идея!

<p>Светът реагира на акта на анексиране от Русия</p>

Светът реагира на акта на анексиране на украински територии от Русия

Свят Преди 15 часа

Министрите на външните работи на страните от Г-7 обяявиха, че никога няма да признаят присъединяването на украински територии към Русия