В България потребителите са много по-склонни да кликат върху реклами на фармацевтични компании, докато в Чехия и Румъния категорията "Дрехи и Аксесоари" е най-привлекателна.
Това показват резултатите от GemiusAdMonitor за втората половина на 2011 г.
Унгарците са много по-възприемчиви към онлайн рекламата на медии, книги, CD и DVD, а поляците - към продукти за домакинството.
Интересен е и фактът, че "Телекомуникациите" в Словакия са най-кликаемата категория.
Ангажираността на уеб потребителите по отношение на онлайн рекламата зависи изцяло от спецификите на всеки пазар, показват данните от проучването.
Традиционните формати са най-използвани в Централна и Източна Европа, въпреки че те генерират по-малко кликове в сравнение с по-интерактивните рекламни формати. Онлайн рекламата е сочена за бъдещето на маркетинга, като региона на Централна и Източна Европа е също част от тази световна тенденция, показват още данните.
Делът на традиционните рекламни формати надхвърля 85% от всички кампании, измерени от Gemius в шестте страни - България, Чехия, Унгария, Полша, Словакия, Румъния. В България стандартните банери заемат 94,8% от интернет рекламата.
Форматът с най-висока стойност на CTR (от Clickthrough rate - честотата на кликване) е pre-roll, който заема водещата позиция в 5 от 6-те анализирани от Gemius пазара. Той е изключително популярен и в Полша, където се нарежда на второ място сред най-използваните формати в страната.
Въпреки факта, че pre-roll генерира най-много кликове от всички формати в България, употребата му е доста незначителна.
Другите рекламни формати, които доказаха своята ефективност в страните от Централна и Източна Европа са видео wallpaper и toplayer.
След първата половина на 2011 г., когато Словакия отбеляза най-високи стойности на средния CTR сред изследваните пазари, сега Полша отбеляза най-високи резултати с почти 0,6% по отношение на средния CTR. Това е повишение с почти 10 пункта.
Значителен ръст по отношение на средния CTR (в размер на 11 пункта) също се наблюдава и в Унгария, която достигна до третото място сред изследваните страни, като задминава Чехия. Румъния заема последното място в класацията, със средна стойност на CTR-а три пъти по-ниска от първенеца Полша.
България е по средата в класацията на шестте страни, като изпреварва Чехия и Румъния.
Що се отнася до пазарните сектори, най-голям дял по отношение на рекламните импресии в анализираните страни имат "Финансите и Застраховането". Техният дял в Чехия е над 31%, а в Унгария над 33%.
Компаниите в секторите на "Телекомуникациите", "Свободното време", "Търговията", "Хранителните продукти" и "Автомобилите" са фирмите, които рекламират най-много в Централна и Източна Европа. Това обаче не означава, че те са най-привлекателните за интернет потребителите.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!