В близките няколко месеца социалната мрежа "Туитър" излиза на борсата, съобщава "Ню Йорк Пост" .
От компанията вече са провели серия неформални срещи с няколко инвестиционни банки относно подготовка на първичното предлагане на акции Initial Public Offering, IPO).
Шефът на "Туитър" Дик Костоло и наскоро назначеният финансов директор Майк Гупта планират "плавна и постепенна" борсова атака, с цел избягване традиционния ажиотаж.
"Ажиотаж" е банков и борсов термин, означаващ спекулативна треска на фондовите пазари вследствие криза или подем. Той обикновено съпътства пускането на акции на всяка една компания, листвана за пръв път на борсата.
Така например, цената на акциите на "Фейсбук" паднаха над два пъти няколко месеца след пускането им на борсата.
На най-голямата социална мрежа й бяха необходими цели 20 месеца, за да се възстанови от причинените колосални загуби и акциите й да си възвърнат и дори надхвърлят първоначалната си стойност.
От "Туитър" искат да избегнат подобно развитие и затова акциите ще бъдат пускани поетапно, за да не бъдат квалифицирани като "силно надценени", както се случи с "Фейсбук".
Първият пакет ще бъде предложен на по-ниска цена, като при интерес от страна на инвеститорите цената при следващите "порции" ще нараства.
Към днешна дата "Туитър" има над 500 млн. потребители от цял свят. Социалната мрежа е в топ 10 на най-посещаваните сайтове в интернет.
Компанията се оценява на около 10 млрд. долара.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!