0

Т я е богата на жизненоважни витамини и минерали, което я прави изключително полезна за вашето здраве. Тя е така вкусна, че кара Душко Добродушков да се черви от срам, защото я обича толкова много. Царицата на есента – тиквата, е задължителен елемент за трапезата ви и тази година. 

Източник: iStock/Getty Images

Хранителни ползи

Тиквата е чудесен източник на калий и бета-каротин, който се превръща във витамин А. Освен това съдържа някои минерали, включително калций и магнезий, както и витамини Е, С и някои витамини от група В. 

Източник: iStock/Getty Images

Ползи за кожата

Тиквата съдържа витамини С и Е, както и бета-каротин, които са полезни за здравето на кожата. Витамин С не се произвежда естествено от организма и затова е важно да го получаваме от храната всеки ден, тъй като той играе роля в образуването на колаген, помага за предотвратяване на синини и при зарастване на рани.

Източник: iStock/Getty Images

Витамин Е е отличен антиоксидант и действа заедно с витамин С. Заедно те помагат да се предотврати сухотата на кожата. Витамин А или бета-каротин, също участва в защитата на кожата от слънчевите UVB лъчи.

Ползи за здравето на очите

Недостигът на витамин А е свързан с намалено зрение или дори слепота. Бета-каротинът, както и витамините С и Е, могат да помогнат за защита на очите и да намалят риска от свързани с възрастта очни заболявания.

Източник: iStock/Getty Images

Намаляване на риска от метаболитен синдром

Метаболитен синдром е медицинското наименование за комбинация от диабет, затлъстяване и високо кръвно налягане, което заедно повишава риска от коронарна болест на сърцето и инсулт.

Източник: iStock/Getty Images

Изследване от 2015 г. в Япония установява, че диетите с високо съдържание на каротеноиди (това са пигменти, открити в плодовете и зеленчуците, които им придават оранжев, жълт и зелен цвят) могат да помогнат за предотвратяване на развитието на метаболитен синдром.

Поддържане на имунната система

Тиквите съдържат бета-каротин, който при консумация се превръща във витамин А. Изследванията показват, че витамин А играе важна роля в поддържането на имунната система. Допълнителни проучвания показват, че диетата, която включва храни, богати на витамин А, има пряк ефект върху функцията на имунната система.

Източник: iStock/Getty Images

Предотвратяване на рак

Няма единични "суперхрани", които могат да предотвратят рака, а и определени рискови фактори не са свързани с хранителната диета. Въпреки това има доказателства, че консумирането на здравословна храна може да намали риска от рак. Предполага се, че антиоксидантните свойства на каротеноидите, витамин А и витамин Е (всички те се намират в тиквата), могат да предпазят от рак на гърдата.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

<p>Уволниха директора на ВиК-Перник</p>
Ексклузивно

Уволниха директора на ВиК-Перник

Преди 13 часа
<p>Какво предлага КФН за системата &bdquo;Бонус-малус&rdquo;</p>
Ексклузивно

Какво предлага КФН за системата...

Преди 13 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини