Как се променя остарелия модел на аптечния пазар
Източник: iStock/Getty Images
0

Представете Вас и Вашата компания в няколко изречения?

Ние сме SOpharmacy, верига аптеки, с над 200 обекта в 46 града. Развиваме и собствена онлайн аптека sopharmacy.bg, която има над 700 хиляди посетители всеки месец, а в нея предлагаме различни услуги, включително иновативната и популярна такава „Кликни и вземи“.

Историята на SOpharmacy започна през 2015 г., когато представихме нашата концепция, която имаше за цел да промени остарелите модели на аптечния пазар в България. В нашите обекти всеки елемент е така измислен и създаден, че да надгражда разбирането ни за грижа – от откритата и приветлива среда, през подредбата на портфолиото в ясни категории по предназначение, симптоми и терапии, до върховия елемент – взаимодействието с фармацевта. Защото в SOpharmacy фармацевтът е здравен партньор и съветник, и има експертизата да предоставя консултация по различни дискомфортни състояния.

От 2017 г. развиваме и портфолио продукти под собствената ни марка, като към момента то наброява близо 100 такива в различни категории. За 7 години постигнахме редица успехи и имаме много поводи за гордост.

Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн аптеката?

Източник: SOpharmacy

От създаването на SOpharmacy сме фокусирани и върху нашата дигитална стратегия. Ние следваме нуждите на клиента - амбицията ни е да създадем цялостен omni channel, в който да съчетаем предимствата на физическите ни обекти и онлайн. Първата стъпка в тази посока беше именно създаването на online аптеката sopharmacy.bg, която непрекъснато надграждаме и разширяваме като функционалности, асортимент и промоционални активности.

Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?

Нашето портфолио надхвърля 11 000 продукта.

В онлайн канала ни, предвид строгия регулаторен режим, предлагаме единствено лекарствени продукти, които са без лекарско предписание, козметика и други.

Както вече споделихме, развиваме и портфолио от продукти под собствения ни бранд, които са около 100, разпределени в различни категории. Те са налични както във физическите ни обекти, така и в онлайн канала ни.

Когато говорим за интереса на потребителя – то сме щастливи да споделим, че SOpharmacy успя да предложи на своите клиенти над 1000 промоционални предложения на месечна база. За пример, само през юни те достигат 2300.

Източник: SOpharmacy

Къде се продава по-лесно: онлайн или офлайн?

Трудно е да се даде еднозначен отговор, когато говорим за продажба на лекарствени продукти. Дори и да го погледнем само през призмата на потребителя, то отново няма един категоричен отговор. В действителност, в световен мащаб се наблюдава много сериозен интерес и ръст в онлайн продажбите, защото потребителят е улеснен да пазарува в удобно за него време, място и през предпочитано от него устройство. При покупката на лекарствени продукти обаче, без значение дали са по лекарско или без лекарско предписание, та дори и при козметиката, потребителят продължава да търси контакта с фармацевт. Защото фармацевтът е достъпният здравен консултант, а аптеката все повече се налага като най-близкия здравен център. Затова ние въведохме модела „Кликни на sopharmacy.bg и вземи от най-удобната аптека SOpharmacy”, който позволява на клиента да пазарува онлайн, но да вземе поръчката си от удобна за него аптека, като запазим контакта му с фармацевта.

Източник: SOpharmacy

Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?

Извън регулярните ни месечни промоционални активности, за всички потребители сме изградили и своя лоялна програма, участниците, в която получават различни отстъпки, промоционални талони и други. Също така си партнираме и с Lidl, като всеки притежател на карта Lidl Plus, на месечна база, получава отстъпка за различни продукти в нашите обекти и в онлайн аптеката ни. Регулярно организираме и т.нар. „Супер седмици“, които също са обвързани с допълнителни промо активности.

Освен тях, всеки месец предлагаме различни видове измервания - на телесни показатели, дермоанализ, костна плътност и други. Партнираме си и с компании в сектора на грижата за здравето, с които поставяме акцент върху различни социално значими проблеми като диабета, затлъстяването и други.

Кои нови маркетингови инструменти или рекламни похвати ви се иска да приложите, а все още не сте?

В действителност ние прилагаме доста широк микс от маркетингови инструменти, като скоро ни предстои да представим още един такъв за нашите клиенти, който засега ще запазим в тайна. Това, което можем да споделим обаче е, че той ще надгради цялостното изживяване на клиента в света на SOpharmacy.

През 2020 г., точно по време на пандемията, успешно стартирахме и нова платформа, която да поддържа онлайн операциите ни. Тя ни дава богат набор от възможности като по-добра подредба на продуктите, оптимизация на търсенето, и най-важното – това да персонализираме услугите спрямо клиентското поведение. Разбира се, персонализацията е продължителен процес, но въпреки това ние сме силно фокусирани да предлагаме на всеки пациент това, от което се нуждае и което е подходящо за него.

Как разбрахте за конкурса на eCommerce Academy?

За eCommerce Academy първоначално разбрахме от вашите онлайн активности, а регулярна информация започнахме да получаваме чрез Newsletter кампанията. Впоследствие имахме възможността да се присъединим и към групата eCommerce Academy Private Group, чрез която получаваме и полезна информация.

Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса eCommerce Academy Awards 2022 г.?

Източник: iStock/Getty Images

Вярваме, че за близо седем години от създаването ни, развихме една наистина стойностна и модерна онлайн аптека. Залагаме на иновативни технологии и инвестираме много в това да изградим един цялостен омникален ритейл. Ние работим фокусирано, за да постигнем целта си, да предложим на българските пациенти една модерна аптека- такава, каквато виждаме в развитите държави.

За нас конкурсът eCommerce Academy Awards е форум, който осветлява добрите примери и дава възможност за обмяна на опит. А ние имаме какво да споделим.

Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г., за да улесни вашите продажби и процеси?

Що се отнася до нашата сфера, то бихме искали да видим либерализация на режима, така че потребителите да могат да купуват лекарствени продукти по лекарско предписание и онлайн.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Два големи пожара пламнаха в Южна България

Два големи пожара пламнаха в Южна България

България Преди 9 часа

През нощта ще останат дежурни пожарникари

Прокуратурата разследва смъртта на чужденец в болница

Прокуратурата разследва смъртта на чужденец в болница

България Преди 13 часа

Проверяват каква е причината за фаталния край на мъжа

Eксперт: Социалните мрежи унищожават психичното здраве на децата

Eксперт: Социалните мрежи унищожават психичното здраве на децата

Свят Преди 13 часа

Хванати в капан, децата не могат да напуснат платформите

МВР подновява издаването и замяната на шофьорски книжки

МВР подновява издаването и замяната на шофьорски книжки

България Преди 13 часа

Утре ще бъдат обработени подадените 3600 заявления

Откриха издирвано 12-годишно дете от Бургас

Откриха издирвано 12-годишно дете от Бургас

България Преди 14 часа

От МВР обявиха, че преди 30-40 минути детето е осъществило контакт с майка си

Служители охлаждат с вода поклонниците в Мека заради високите температури

Над 1000 загинали от рекордните жеги поклонници на път към Мека

Свят Преди 14 часа

Жертвите са предимно от Саудитска Арабия и Египет

Русия нанесе удари по украинска енергийна инфраструктура, поне двама ранени

Русия нанесе удари по украинска енергийна инфраструктура, поне двама ранени

Свят Преди 15 часа

Това е второто масирано руско нападение срещу украинска енергийна инфраструктура за тази седмица

о

Подозират, че Матю Пери е бил убит, задържаха известна жена за разпит

Свят Преди 15 часа

Жената е популярна по цял свят, но засега властите не разкриват името й

Холивудската звезда Джесика Ланг идва в София

Холивудската звезда Джесика Ланг идва в София

България Преди 16 часа

Визитата на двукратната носителка на Оскар у нас ще е на 4 юли

Партия "Величие" организира средновековен събор

Партия "Величие" организира средновековен събор

България Преди 16 часа

Хиляди българи вече се събират за събитието в село Неофит Рилски

Заради транссексуалните, изоставихте нормалните жени!

Заради транссексуалните, изоставихте нормалните жени!

Свят Преди 16 часа

Британската писателка Джоан Роулинг разкритикува политиката на Лейбъристката партия

Автомобил уби на място жена на пешеходна пътека във Велико Търново

Автомобил уби на място жена на пешеходна пътека във Велико Търново

България Преди 17 часа

Трагедията в старопрестолния град се е разиграла преди броени часове

Благословия за традиционните ценности

Голямото шествие за християнското семейство събра политическия елит в София (СНИМКИ и ВИДЕО)

България Преди 17 часа

Вижте кои познати лица се включиха в инициативата тази година

Невероятната Лаура Паузини и как музиката й събуди човек от кома

Невероятната Лаура Паузини и как музиката й събуди човек от кома

България Преди 18 часа

Световноизвестната певица скоро ще зарадва и българските си фенове