Как се променя остарелия модел на аптечния пазар
Източник: iStock/Getty Images

Представете Вас и Вашата компания в няколко изречения?

Ние сме SOpharmacy, верига аптеки, с над 200 обекта в 46 града. Развиваме и собствена онлайн аптека sopharmacy.bg, която има над 700 хиляди посетители всеки месец, а в нея предлагаме различни услуги, включително иновативната и популярна такава „Кликни и вземи“.

Историята на SOpharmacy започна през 2015 г., когато представихме нашата концепция, която имаше за цел да промени остарелите модели на аптечния пазар в България. В нашите обекти всеки елемент е така измислен и създаден, че да надгражда разбирането ни за грижа – от откритата и приветлива среда, през подредбата на портфолиото в ясни категории по предназначение, симптоми и терапии, до върховия елемент – взаимодействието с фармацевта. Защото в SOpharmacy фармацевтът е здравен партньор и съветник, и има експертизата да предоставя консултация по различни дискомфортни състояния.

От 2017 г. развиваме и портфолио продукти под собствената ни марка, като към момента то наброява близо 100 такива в различни категории. За 7 години постигнахме редица успехи и имаме много поводи за гордост.

Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн аптеката?

Източник: SOpharmacy

От създаването на SOpharmacy сме фокусирани и върху нашата дигитална стратегия. Ние следваме нуждите на клиента - амбицията ни е да създадем цялостен omni channel, в който да съчетаем предимствата на физическите ни обекти и онлайн. Първата стъпка в тази посока беше именно създаването на online аптеката sopharmacy.bg, която непрекъснато надграждаме и разширяваме като функционалности, асортимент и промоционални активности.

Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?

Нашето портфолио надхвърля 11 000 продукта.

В онлайн канала ни, предвид строгия регулаторен режим, предлагаме единствено лекарствени продукти, които са без лекарско предписание, козметика и други.

Както вече споделихме, развиваме и портфолио от продукти под собствения ни бранд, които са около 100, разпределени в различни категории. Те са налични както във физическите ни обекти, така и в онлайн канала ни.

Когато говорим за интереса на потребителя – то сме щастливи да споделим, че SOpharmacy успя да предложи на своите клиенти над 1000 промоционални предложения на месечна база. За пример, само през юни те достигат 2300.

Източник: SOpharmacy

Къде се продава по-лесно: онлайн или офлайн?

Трудно е да се даде еднозначен отговор, когато говорим за продажба на лекарствени продукти. Дори и да го погледнем само през призмата на потребителя, то отново няма един категоричен отговор. В действителност, в световен мащаб се наблюдава много сериозен интерес и ръст в онлайн продажбите, защото потребителят е улеснен да пазарува в удобно за него време, място и през предпочитано от него устройство. При покупката на лекарствени продукти обаче, без значение дали са по лекарско или без лекарско предписание, та дори и при козметиката, потребителят продължава да търси контакта с фармацевт. Защото фармацевтът е достъпният здравен консултант, а аптеката все повече се налага като най-близкия здравен център. Затова ние въведохме модела „Кликни на sopharmacy.bg и вземи от най-удобната аптека SOpharmacy”, който позволява на клиента да пазарува онлайн, но да вземе поръчката си от удобна за него аптека, като запазим контакта му с фармацевта.

Източник: SOpharmacy

Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?

Извън регулярните ни месечни промоционални активности, за всички потребители сме изградили и своя лоялна програма, участниците, в която получават различни отстъпки, промоционални талони и други. Също така си партнираме и с Lidl, като всеки притежател на карта Lidl Plus, на месечна база, получава отстъпка за различни продукти в нашите обекти и в онлайн аптеката ни. Регулярно организираме и т.нар. „Супер седмици“, които също са обвързани с допълнителни промо активности.

Освен тях, всеки месец предлагаме различни видове измервания - на телесни показатели, дермоанализ, костна плътност и други. Партнираме си и с компании в сектора на грижата за здравето, с които поставяме акцент върху различни социално значими проблеми като диабета, затлъстяването и други.

Кои нови маркетингови инструменти или рекламни похвати ви се иска да приложите, а все още не сте?

В действителност ние прилагаме доста широк микс от маркетингови инструменти, като скоро ни предстои да представим още един такъв за нашите клиенти, който засега ще запазим в тайна. Това, което можем да споделим обаче е, че той ще надгради цялостното изживяване на клиента в света на SOpharmacy.

През 2020 г., точно по време на пандемията, успешно стартирахме и нова платформа, която да поддържа онлайн операциите ни. Тя ни дава богат набор от възможности като по-добра подредба на продуктите, оптимизация на търсенето, и най-важното – това да персонализираме услугите спрямо клиентското поведение. Разбира се, персонализацията е продължителен процес, но въпреки това ние сме силно фокусирани да предлагаме на всеки пациент това, от което се нуждае и което е подходящо за него.

Как разбрахте за конкурса на eCommerce Academy?

За eCommerce Academy първоначално разбрахме от вашите онлайн активности, а регулярна информация започнахме да получаваме чрез Newsletter кампанията. Впоследствие имахме възможността да се присъединим и към групата eCommerce Academy Private Group, чрез която получаваме и полезна информация.

Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса eCommerce Academy Awards 2022 г.?

Източник: iStock/Getty Images

Вярваме, че за близо седем години от създаването ни, развихме една наистина стойностна и модерна онлайн аптека. Залагаме на иновативни технологии и инвестираме много в това да изградим един цялостен омникален ритейл. Ние работим фокусирано, за да постигнем целта си, да предложим на българските пациенти една модерна аптека- такава, каквато виждаме в развитите държави.

За нас конкурсът eCommerce Academy Awards е форум, който осветлява добрите примери и дава възможност за обмяна на опит. А ние имаме какво да споделим.

Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г., за да улесни вашите продажби и процеси?

Що се отнася до нашата сфера, то бихме искали да видим либерализация на режима, така че потребителите да могат да купуват лекарствени продукти по лекарско предписание и онлайн.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Турция строи огромна платформа за газ в Черно море

Турция строи огромна платформа за газ в Черно море

Свят Преди 2 часа

Тя ще бъде с 273 метра дължина

Мъж нападна с брадва офис на политическа партия в Добрич

Мъж нападна с брадва офис на политическа партия в Добрич

България Преди 2 часа

Към момента извършителят не дава обяснения какви са мотивите му

Екстрадират Никола Николов-Паскал в България

Екстрадират Никола Николов-Паскал в България

България Преди 2 часа

Той беше задържан в Белград миналата година след международно издирване

НАТО вдигна изтребители заради руски самолет

НАТО вдигна изтребители заради руски самолет

Свят Преди 3 часа

Ситуацията в района става все по-напрегната

Номинацията за главен секретар на МВР е част от мотивите за вот на недоверие на ПП-ДБ

Номинацията за главен секретар на МВР е част от мотивите за вот на недоверие на ПП-ДБ

България Преди 3 часа

Според "Възраждане" номинацията на Мирослав Рашков е знак, че се подготвят нови извънредни избори

Суперзвездата Тейлър Суифт обяви, че е сгодена

Суперзвездата Тейлър Суифт обяви, че е сгодена

Любопитно Преди 4 часа

Тя придружи публикацията със снимки

Тази красавица е новият премиер на Литва

Тази красавица е новият премиер на Литва

Свят Преди 4 часа

Ругиниене е бивш синдикален лидер и стана министър едва наскоро

Предлагат 620 евро минимална заплата от 2026 г.

Предлагат 620 евро минимална заплата от 2026 г.

България Преди 6 часа

По-високият размер на минималната заплата ще увеличи доходите на близо 600 000 души

Областният управител на Плевен е готов да подаде оставка, ако Желязков я поиска

Областният управител на Плевен е готов да подаде оставка, ако Желязков я поиска

България Преди 6 часа

Росен Желязков заяви, че дава двуседмичен срок за подобряване координацията при решаването на проблема с водата в Плевен

Република Молдова: Тежко историческо бреме, несигурно бъдеще

Република Молдова: Тежко историческо бреме, несигурно бъдеще

Свят Преди 7 часа

От началото на руската война срещу Украйна през февруари 2022 година Молдова все по-често попада във фокуса на общественото внимание

Кой е Джей Кери? Ветеранът, който изгори американското знаме

Кой е Джей Кери? Ветеранът, който изгори американското знаме

Свят Преди 7 часа

Върховният съд на САЩ постанови през 1989 г., че горенето на знамето е защитено от Първата поправка като легитимна политическа изява

Ким Кардашиян и 12-годишната ѝ дъщеря Норт привлякоха погледите в Рим

Ким Кардашиян и 12-годишната ѝ дъщеря Норт привлякоха погледите в Рим

Любопитно Преди 7 часа

Ким и дъщеря ѝ бяха облечени в черно от глава до пети

Край на статичния гейминг

Край на статичния гейминг

Технологии Преди 8 часа

Rexona и П.Е.Ш.О. превъртат играта

Доналд Тръмп показа нова синина на ръката си (СНИМКИ)

Доналд Тръмп показа нова синина на ръката си (СНИМКИ)

Свят Преди 8 часа

Белият дом твърди, че повтарящите се синини по ръката на президента са резултат от често ръкостискане и употреба на аспирин