О бщинският съветник Борис Бонев предлага неотложни реформи на градския транспорт на София, който е изправен пред фалит и спиране, предаде DarikNews.bg.

Той представи цялостна концепция за реформи на сектора, включваща закриване на Центъра за градска мобилност,

оптимизация на директорските позиции и дублиращите се отдели, както и серия от мерки, целящи подобряване на транспорта, привличане на нови пътници и увеличаване на приходите. 

Целта е намаляване на загубите и започване на амбициозна програма за подобряване на транспорта.

Борис Бонев заяви, че София е изправена пред транспортен хаос. Когато хората нямат алтернативи, са принудени да се движат с автомобил, категоричен е съветникът. 

Друг проблем, върху който той акцентира, е безконтролното паркиране в столицата. 

Бонев отчете, че милиарди левове са инвестирани в метро и градски транспорт, но резултатът не е налице. „Трябваше много повече хора да използват обществения транспорт, вместо това пътниците намаляват. Това означава, че транспортната политика на София е провал“, категоричен бе Бонев. 

Той е убеден, че COVID кризата и цените на горивата не са единствената причина за проблемите в сектора. 

Бонев представи пет спешни мерки за градския транспорт: 

  • Единно транспортно предприятие да обедини Центъра за градска мобилност с трите оператора /Столичен Електротранспорт, Столичен Автотранспорт и Метрополитен АД/. 
  • Подобряване на контрола /в градския транспорт и при паркирането/. 
  • Нова билетна система /евтина карта за младите хора под 26 години, удобен билет за време и картите да останат най-изгодният начин на пътуване/. 
  • Абсолютен приоритет за градския транспорт 
  • Подобряване на обслужването с градски транспорт

Бонев изложи целите и очакваните резултати от петте спешни мерки: 

Чрез създаването на единно транспортно предприятие се цели намаляване на разходите, премахване на дублиращите се функции и позиции, обща визия и ясна отговорност и координираност на действията за по-лесно управление. "В момента имаме много вожд, малко индианец, което води до лоши условия на труд, интриги, любимци сред съвета на директорите, а средата на работа е токсична", аргументира се Бонев. 

За подобряването на контрола се предвижда създаването на единен орган за контрол по паркирането и нулева толерантност към нарушителите. Нужна е електронизация на процеса, се казва в предложението. 

По време на презентацията бе представена системата на Белград, която чрез електронния контрол на паркирането, има 10 пъти по-малко контрольори, отколкото в София и 10 пъти по-голям приход. С тези средства могат да се изградят 10 многоетажни паркинги в кварталите, за да се реши проблемът с паркирането, уверяват от Спаси София.  

Предвижда се още въвеждането на справедлив и всеобхватен контрол в градския транспорт и увеличаване на нормите на контрольорите. По данни на организацията през 2019 година един контрольор издава по половин глоба на ден, отчитат от организацията. Приходите от глоби са почти три пъти по-малко от средствата, необходими за възнаграждението на самите контрольори.  

Новата билетна система предвижда изгодни условия на пътуване с градски транспорт за младите хора и за хората, които ползват абонаментни карти. Идеята е годишната карта да остане на същата цена, като в нея да влиза и ползването на нощен градски транспорт. Предлага се още създаването на два билета за време за неограничен брой прекачвания. Те ще са за по-краткосрочен и по-дългосрочен билет. 

Абсолютен приоритет на градския транспорт: Предлага се удвояване на бус лентите в София - от сегашните над 20 километра, идеята е те да станат около 50 километра. Според от "Спаси София" дори тогава София ще е в пъти по-назад от други европейски градове, в които има стотици километри обособени коридори за градски транспорт - бус ленти и обособени трамвайни трасета. Проектирани са нови бус ленти по булевардите "Патриарх Евтимий", "Дондуков", "Гоце Делчев", "Александър Стамболийски", "Янко Сакъзов" и "Мадрид". 

Подобряване на обслужването с градски транспорт. Предложението е синхронизирано разписание, така че дублиращите се линии да не пристигат едновременно. Целта е да се постигне минимално време за чакане в общите участъци и при прекачвания. "Всички, които ползваме градски транспорт, знаем, че сякаш по правило като излезем от метрото наземният транспорт тръгва и трябва да чакаме 15 мин", споделят от организацията. 

Тези организационни мерки не изискват ресурс и време, смятат от "Спаси София". Предложението ще бъде изпратено до Министерския съвет и Народното събрание, с условието държавните средства, които трябва да се инвестират в градския транспорт, да бъдат отпуснати само и единствено с поет ангажимент за провеждане на реформи в системата на градския транспорт в София, категоричен бе Борис Бонев. 

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Районното управление в Кюстендил има нов началник

Районното управление в Кюстендил има нов началник

България Преди 41 минути

Главен инспектор Иван Георгиев работи в системата на МВР от 2003 година

"Знаем добре какво правите": САЩ с остро предупреждение към Иран

"Знаем добре какво правите": САЩ с остро предупреждение към Иран

Свят Преди 1 час

Ще си понесете последствията на място и време, които ние ще изберем, заяви американският министър на отбраната Пийт Хегсет

Шофьор без книжка загина при катастрофа на АМ „Хемус“

Шофьор без книжка загина при катастрофа на АМ „Хемус“

България Преди 2 часа

Инцидентът е станал на 384-ия километър на магистралата, в района на Провадия

Хан Док Су подаде оставка и обяви кандидатурата си за президентските избори

Хан Док Су подаде оставка и обяви кандидатурата си за президентските избори

Свят Преди 2 часа

Постът временно ще заеме министърът на финансите Чой Сан Мок, както изисква законът

Министерството на туризма поема управлението на плаж „Болата“

Министерството на туризма поема управлението на плаж „Болата“

България Преди 3 часа

Ще се работи за осигуряване на свободен достъп до плажа

Отбелязваме 149 години от избухването Априлското въстание

Отбелязваме 149 години от избухването Априлското въстание

Любопитно Преди 3 часа

Това е едно от най-значимите събития в българската история

<p>Илюминатите &ndash; мистерия, конспирации, но каква е истината</p>

Илюминатите – мистерия, конспирации, но каква е истината

Любопитно Преди 3 часа

Историята на едно от най-известните тайни общества

Гърция поема председателството на Съвета за сигурност на ООН

Гърция поема председателството на Съвета за сигурност на ООН

Свят Преди 3 часа

Това е органът, който има главната отговорност за поддържането на международния мир и сигурност

На 116 години: Почина най-възрастната жена в света

На 116 години: Почина най-възрастната жена в света

Свят Преди 4 часа

Това е бразилската монахиня Ина Канабаро Лукас

Снимката е архивна!

Руска атака с дрон срещу Одеса, има загинали

Свят Преди 4 часа

Нанесени са и редица материални щети

Милена Златкова откровено за Христо, майчинството и каузите

Милена Златкова откровено за Христо, майчинството и каузите

Любопитно Преди 5 часа

През изминалите 25 години гласът ѝ е безспорно един от най-известните в българското радио

<p>Сенатът на САЩ не успя да блокира митата на Тръмп</p>

Сенатът на САЩ не събра мнозинство, за да блокира митата на Тръмп

Свят Преди 5 часа

Предложението целеше отмяна на националното извънредно положение, обявено от американския президент

Какви природни ресурси притежава Украйна и за какво се използват

Какви природни ресурси притежава Украйна и за какво се използват

Свят Преди 6 часа

След месеци на политически обрати, Вашингтон и Киев най-накрая постигнаха съгласие по стратегическото споразумение

Без синя и зелена зона в празничните 1 и 6 май в София

Без синя и зелена зона в празничните 1 и 6 май в София

България Преди 6 часа

През останалите - 2 май, 3 май и 5 май са работни дни за зоните за почасово платено паркиране