Още по темата

Не е опасно за здравето да седите по цял, но само, ако ставате и се раздвижвате на всеки 30 минути. Възрастните са в седнало положение в 9 до 10 часа от времето, през което са будни, а това може да доведе до сърдечн-съдови проблеми и дори смърт.

Експертите казват, че

особено важно е колко дълъг е периодът на заседяване между моментите, в които се раздвижваме.

Това важи най-вече за хората, чийто начин на живот е свързан предимно със седене, пише „Дейли Мейл“ (Daily Mail).

Как да знаете, че сте на ръба на „бърнаут“

Големите проблеми, които причинява работата на смени

Разболява ли ви работата на бюро? 10 начина да се справите с това

Учени изследвали времето през което хората седят през деня и го сравнили с нивата на смъртността. Резултатите показали, че тези които ставали и се раздвижвали на всеки половин час е по-малко вероятно да са изложени на риск от смърт, отколкото тези , които оставали седнали за по-дълго време.

Ето защо експертите препоръчват на

хората, които имат работа, която изисква предимно седене, да се раздвижват на всеки половин час,

което ще им помогне да останат активни и да имат здраво сърце.

Изследване, публикувано в Annals of Internal Medicine, установило, че възрастните, които седят един до два часа без прекъсване, са в по-висок риск от смъртност, в сравнение с онези, които често прекъсват седенето.

Проучването показало, че хората с най-дълго време на заседнал начин на живот, повече от 13 часа на ден, и които често са имали заседнали периоди от най-малко 60 до 90 последователни минути, са имали значително увеличение на риска от смърт.

За разлика от тях, тези, които са имали най-малко общо време на заседнал начин на живот и много по-кратки периоди на заседяване, са имали значително по-малък риск от смърт.