Още по темата

Британски лекари направиха препоръки за основните условия за здрав сън за хората над 50 г.

За да спи спокойно човек, са важни пет неща:

- Да си ляга с чорапи. Така краката остават топли по време на съня.

- Препоръчително е също домашните любимци да бъдат изгонени от стаята, за да не безпокоят спящите.

- Три часа преди сън е добре човек да не се храни, да не пие алкохол и да си почине от стоенето пред компютъра и да не прекалява с гледането на телевизия.

Източник: Getty Images/Guliver

- Бялата и синя светлина в спалнята е по-добре да бъдат заменени с червена, съветват експертите.

- За здрав сън помага и топлата вана преди лягане.

Физическата активност и спирането на цигарите също предразполагат към по-добър сън, както и нормалното тегло. Специалистите съветват, ако човек не заспи нормално, да стане от леглото и да излезе от спалнята, за да не я асоциира с безсъние. 

Още за мистерията на сънищата разберете във видеото горе.

Вижте още:

Кажете как спите, за да ви кажем каква връзка имате

Учени: Страдаме от глобална криза на съня

Недоспиването е свързано с по-висок риск от инсулт