С напредването на възрастта здравословните проблеми и оплакванията зачестяват.

Една от основните причини е намаляване и забавяне на двигателната активност.

Колкото по-забавени са двидателните ни функции, толкова повече онази част от тялото, която е под контрола на съответния двигателен център, се изхабява, започва да се руши и боледува.

Това може да е достатъчна мотивация да се движим редовно и така да поддържаме организма си по-свеж, по-млад и да се предпазим от често срещаните проблеми при възрастните хора като високо кръвно налягане, остеопороза, влошаване на паметта, невъзможност за концентрация, проблеми с храносмилането.

Изборът: Да се движа или не?

Замисляли ли сте се някога колко възможности ви предоставя ежедневният живот да се раздвижите – да изберете стълбите пред асансьора, да отидете пеша до магазина вместо с кола, да потичате 30 минути привечер, вместо да седнете пред телевизора …

Любопитен е фактът, че миенето на чинии, бърсането на прах, дори завинтването на крушка горят калории и стимулират енергийните центрове на тялото.

Излишно е да си повтаряме, че движението ни тонизира, повишава увереността ни, способността ни за съсредоточаване. По-добрата концентрация и работа на мозъка подпомага координацията на тялото, което е важно за по-възрастните, предвид риска от залитане и падане.

При движение стимулираме кръвообращението и обменните процеси в организма като така допълнително подсилваме способността му да се защитава от чужди агенти и да се пречиства.

Движението забързва енергийните центрове, намалява стреса и подпомага освобождаването на ендорфин в кръвообращението, което ни кара да се чувстваме по-енергични, по-дееспособни и … по-млади.

На колко години си всъщност? Попълни теста и ще разбереш каква е реалната ти възраст според физическата ти активност.

Ще получиш ексклузивен достъп до специално издание, в което са събрани няколко лесни начина за здравословен живот. Защото колкото повече се движим, толкова по-млади се чувстваме.