Не подценявайте навременната грижа за ставите! За да се радваме на движението и да бъдем жизнени и енергични, за всяка възраст са нужни здрави стави.

Както знаем, болката в ставите засяга различни области от тялото, като пръстите на ръцете и краката, китките и коленeтe и води до скованост, подуване и чувство на слабост. Ставите са двигателят на нашето тяло и са подложени на постоянен натиск и увреждане. Но, с полагане на правилни грижи и постоянство, тялото е способно да се възстанови от тези увреждания само, без да забележим дори един симптом. Как? Спазвайте нашите 4 златни правила за поддържане на ставите млади и гъвкави и се наслаждавайте на радостта от движението по-дълго!

- Отделяйте няколко минути за упражнения в ежедневната рутина – много е важно да продължавате да бъдете активни и в напреднала възраст, за да запазите мускулите и сухожилията силни и гъвкави. Укрепването на мускулите около ставите чрез упражнения води до по-малко стрес върху тези стави, което е от съществено значение за превенцията и намаляване на болката. Разтягането спомага за по-голяма гъвкавост на мускулите и съединителните тъкани около ставите. Опитайте с по-чести разходки, йога или пилатес.

- Направете си здравословната диета, богата на определени минерали, витамини, масла и антиоксиданти – балансираната диета е изключително важна за здравината на костите и ставите. С други думи – тя е ключът към здравето на ставите. Отделете няколко минути, за да разгледате този списък със страхотни храни, които могат да помогнат на вашите стави да останат млади, независимо от възрастта ви. Но, да не забравяме и водата! Когато тялото е дехидратирано, това може да се отрази негативно на много зони, включително на ставите.

- Поглезете се с релаксиращ масаж /поне веднъж месечно!/ - терапията с масажи може да бъде чудесно средство за превенция срещу болка в ставите, както и да осигури бързо облекчение при настъпила травма. Под въздействие на масажа се подобрява кръвоснабдяването на ставите и тъканите, както и функциите на синовиалната течност, в резултат на което ставите и сухожилията стават по-еластични.

- Заемете правилна поза – в съвременното и натоварено ежедневие все по-рядко се движим и все повече стоим зад бюрото в неправилна поза. Сядането и ставането при лоша стойка води до напрежение в тялото, което от своя страна често спомага за появата на болка в ставите. Правилната стойка и редовното движение са лесен начин за превенция от появата на дискомфорт. Колкото и да ви е натоварен работният ден, не пропускайте на всеки 1-2 часа да се изправяте за 5 минути, да раздвижвате раменете, ръцете, врата, гърба и краката си – това ще ви помогне да се предпазите от неприятно схващане на мускулите и досадната болка в ставите.