Още по темата

Uber е прекратила всички тестове с автономни автомобили, съобщава онлайн изданието San Francisco Chronicle. Решението на компанията е следствие на катастрофата с нейна кола на 18-ти март т.г., когато загина жена.

Автономен автомобил на Uber уби жена в Аризона

Още тогава Uber спря тестовете в щата Аризона, където стана инцидентът. След това губернаторът на щата забрани на компанията да продължава тестовете поне докато не приключи разследването на полицията за причините за инцидента.

Waymo пуска изцяло автономни таксита в САЩ

В последствие Uber е решила да спре тестовете на автономни коли и в Питсбърг, Торонто и Сан Франциско. Сега компанията не е дала индикации до Департамента по моторни превозни средства на щата Калифорния, че иска подновяване на разрешителното за тестове на автономни автомобили в щата. То изтича в края на месеца. От Департамента са изпратили писмо на Uber, в което казват, че изтичането на разрешителното ще означава, че при неговото подновяване ще трябва да се премине цялата процедура и ще са нужни информация и анализи на промените в технологията.

В официален коментар Uber казва, че е решила да не подновява разрешителното си, защото "нашите самоуправляващи се коли няма да работят на публични пътища в обозримо бъдеще". Макар да не дава повече подробности, коментарът на Uber ясно подсказва, че компанията не планира да тества автономни коли на пътя докато не приключи разследването на катастрофата, което може да отнеме доста време.

Все повече американци си викат Uber вместо линейка

Uber заплашва нефтодобивната промишленост повече от електромобилите

Разбира се, веднага се появиха и слухове, че Uber се отказва напълно от технологията. Те се потвърдиха и от публикация на The New York Times, в която се твърди, че служители на Uber са били притеснени от резултатите на тестовете. Колите на Uber не могли да изпълнят целта оператор да се намесва в автономния режим веднъж на всеки 21 км. в Аризона. За сравнение, в доклад на Waymo (компанията за автономни коли на Google) за Департамента, компанията казва, че нейните оператори се намесват веднъж на всеки 9016 км. Uber отговаря единствено, че подобни притеснения не са фактор в спирането на тестовете.

Инженер на Uber: Мъск говори глупости за автономните коли

Китайският аналог на Google влага $1,5 млрд. в автономните автомобили

Междувременно, някои компании вече започнаха да се дистанцират от случая. Компанията Velodyne, която разработва LiDAR системи за автономни автомобили обяви, че е "объркана". Тестовият автомобил Volvo XC90, който е използван от Uber, е бил с монтиран LiDAR именно на Velodyne. Компанията обяви, че нейната система може да засече пешеходец в такава ситуация, "но нашият LiDAR не взима решенията дали да натисне спирачките или да заобиколи".

Компаниите Aptiv и MobilEye също се разграничиха от инцидента. Aptiv разработва радарната система и камерите за платформата Volvo City Safety, които са част от оригиналното оборудване на XC90. Пред Bloomberg говорител на компанията казва, че Uber е деактивирала тези системи преди тестовете и те не са работили при инцидента.

Стартира проектът на Volvo за разработване на автономни технологии

MobilEye, която разработва софтуера за системата на Aptiv казва, че е тествала своята платформа чрез видеозаписа от катастрофата. Компанията казва, че нейният софтуер е засякъл жената секунда преди удара. Шефът на Waymo също коментира случая и заяви увереност, че платформата на неговата компания би се справила успешно в подобна ситуация.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК