Още по темата

Супермоделът Миранда Кър обвини Facebook в кражба на идеи. Кър е годеница на Еван Шпигел, който е изпълнителен директор на чат приложението Snapchat, вече известно само като Snap. В интервю за в. The Sunday Times, Кър остро критикува Facebook и смята, че социалната мрежа постоянно копира идеите на Snap.

"Не мога да понасям Facebook... Не могат ли да са иновативни? Трябва ли да крадат всички идеи на моя партньор? Толкова съм ужасена... Когато директно копираш някого, това не е иновативно", заявява Кър.

Милиардерът Евън Шпигел се сгоди за Миранда Кър при строги договори

Изданието посочва още, че след това Кър за момент се е смутила от изказа си. "Ще имам ли възможност да прегледам интервюто преди публикуване? Всъщност, не ми пука. Това е позорно. Как спят нощем?", допълва Кър.

Самата тя няма профил във Facebook, но е много популярна в Instagram. Това приложение също е собственост на Facebook и именно то често попада под критики, че копира услуги и функции от Snapchat. Една от тях е функцията Story, която е дело на Snapchat, но след това се появи в доста сходен вид в Instagram и Messenger, а Facebook вече тества версия и за основното си приложение.

Snapchat представи умни слънчеви очила

Всъщност, Facebook никога не е криела интереса си към Snapchat. През 2013 г. социалната мрежа предложи 3 млрд. долара на Шпигел, за да купи Snapchat, но той отказа. По-късно обяви, че причината е, че не е искал да загуби възможността да изгради мащабен бизнес заради краткосрочна облага. Forbes тогава изчисли, че Шпигел е щял да получи около 750 млн. долара дял.

От тогава двете компании са в доста яростна конкуренция. Snap обяви Facebook като един от основните рискове за бизнеса си. Компанията вече изпита директно това твърдение. След появата на Instagram Stories, за които са критикувани, че са копие на Snapchat Stories, чат приложението е записало около 40% спад на уникалните посетители дневно, твърди компанията Delmondo. Самият Шпигел не е коментирал темата публично, като той не обича да дава интервюта.