Още по темата

Samsung ще запомни 2016 г. като годината с най-големия си проблем и провал - самозапалването на Galaxy Note 7. След няколко месеца разследване, компанията най-сетне знае точните причини за проблема и ги съобщи официално по време на пресконференция.

Проблемът се прояви два пъти - както в оригиналния Note 7, така и в ремонтираната и подобрена версия. Първата батерия е имала дефект още в самия дизайн. Външната обвивка е била твърде малка за компонентите вътре, което е довело до късо съединение и запалване.

Най-очакваните нови устройства през 2017 г.

След това Samsung смени доставчика на батерии за Note 7 с друг. В неговите батерии подобен проблем не е имало. За сметка на това е имало производствен дефект, който е довел до същия резултат - късо съединение и запалване. Причината за дефекта е желанието да се произведат максимално много батерии максимално бързо, за да се отговори на големия интерес.

Samsung увеличи продажбите на iPhone в САЩ

Компанията сподели, че това е най-големият проблем в цялата ѝ история. Тя уточнява, че електрониката и компонентите, които сама е произвела, нямат общо с дефекта. Той е в следствие изцяло на доставчиците на батерии.

Все пак Samsung очаква 5 млрд. долара загуба заради проблемите и производството на над 3 млн. смартфона, които трябва да се унищожат. Това са директните загуби, но косвените като нарушена репутация например, няма как да се измерят.

Samsung още не знае защо Note 7 се самозапалва

Компанията уточнява, че е тествала над 200 000 Note 7 и още 30 000 батерии отделно от устройствата. Общо над 700 инженери работят само по това. Първоначално разследването не е показало точната причина. Това се е случило, защото самият телефон няма дефект, а той се е оказал изцяло в батерията и не зависи от характеристиките, компонентите или действията на телефона.

Samsung допълва, че затяга контрола и проверките на компонентите занапред. Тя създава нов процес с 8 стъпки само за батериите. Те включват нови проверки и тестове, които преди са правени от доставчиците.

Компанията е започнала и множество инициативи за завръщане на доверието. Тя е започнала разговори с други производители за общи стандарти за проверки на устройствата и батериите. Samsung знае, че най-трудно ще спечели крайните клиенти отново, но е уверена, че ще успее да го направи с подобрени стандарти за сигурност и иновации.