Пазарът на онлайн реклама влиза в нова ера
Източник: netinfo
0

О нлайн рекламата бележи двуцифрен растеж, движен от мобилните и видео платформи, показва най-новото проучване на Benchmark AdEx.

Данните бяха публикувани днес от IAB Europe, съвместно с IHS Markit. Те показват, че онлайн рекламата е нараснала с 11,5% до 22,2 млрд. евро през първата половина на 2017 г., спрямо 20,2 млрд. евро за същия период на предходната година.

Източна Европа в пазарния бум

България има всички предпоставки да бъде силна в електронната търговия

Бъдещето на монетизацията в медиите

Изследването разкрива, че почти цялото нарастване на разходите за онлайн реклами е насочено към мобилни устройства – ръстът при дисплей рекламите е 45,9%, спрямо спад с 1,4% в същия сегмент на стационарните компютри.

Като цяло за мобилния сегмент увеличението е с 41,4%, до 7 млрд. евро. За сравнение ръстът в рекламата при търсенето в интернет е с 12,8%.

При онлайн видеата увеличението на рекламните разходи е със 155% или 3,2 пъти по-бързо, отколкото за останалите платформи.

Разходите за рекламни кампании пък продължават да надхвърлят тези за реклама при търсене в интернет. Съответно по сегменти, при дисплей рекламата ръстът е с 13,1% при рекламите и с 12,8% при търсенето.

Стойността на разходите за дисплей реклами надхвърля 8 милиарда евро през първата половина на 2017 година, което представлява 37% от общата реклама в мрежата, докато делът на търсенето е 48%.

Дисплей рекламите продължават да имат силен ръст в Централна и Източна Европа - 16%, в сравнение с 12,6% в Западна Европа.

Всъщност регионът на Централна и Източна Европа спомага за увеличаването на общия растеж на рекламните разходи с 15,9%, докато по-зрелите пазари в Западна Европа отбелязват ръст от 10,9%.

Таунсенд Фийхан, главен изпълнителен директор на IAB Europe, коментира: „Тъй като потребителите все повече се преместват на мобилни устройства, проучването на Benchmark AdEx за първата половина на 2017 г. показва, че търговците се свързват с аудиториите си чрез тези устройства. Търговците също така осъзнават потенциала на онлайн видеото”.

Рупърт Стейнс, международен управляващ директор на RhythmOne посочва: Дигиталният сегмент има огромна роля в иновациите в рекламната индустрия. Тази година се наблюдава увеличение на доверието и инвестициите, което можем да видим чрез двуцифрения ръст, отчетен днес. Мобилните платформи и видеоклиповете са инструмент в управлението на тази промяна - тенденция, която очакваме да видим при всички медии, тъй като индустрията влиза в програмната ера”.

Гидо Фамбах, старши вицепрезидент на comScore за Европа, Близкия Изток и Африка смята, че: „Онлайн видеата и мобилните устройства стимулират растежа на дигиталната реклама, тъй като рекламодателите и издателите търсят по-добра ангажираност с най-популярните формати и платформи. Работим с отрасъла, за да гарантираме, че техниките за измерване и наличните данни ни позволяват да останем начело на играта, да съчетаваме и надминаваме темповете на бърз растеж в цифровите технологии”.

Даниел Кнап, изпълнителен директор на IHS Markit, добавя: „Стабилната макроикономическа среда в еврозоната подхранва рекламното търсене и нашите данни показват, че политическата несигурност в други страни не е засегнала растежа досега. Европейският пазар на цифрова реклама нараства с между 11,5% и 13,1% всяка година от 2012 г. насам, като най-новите данни отново са в този диапазон. Увеличените инвестиции в дигиталните технологии идват от частично преразпределение от други медии, миграция на рекламни бюджети и нови рекламодатели. Но нашите данни показват, че структурата на пазара на дигитална реклама се променя, като навлизаме в постстационарната ера.”

За IAB Europe

IAB Europe е водещата индустриална асоциация на дигиталната рекламна екосистема на европейско ниво. Нейната мисия е да насърчава развитието на този сектор и неговата устойчивост чрез оформянето на регулаторната среда, демонстриране на стойността, която онлайн рекламата носи на европейската икономика, потребителите и пазара и развиване и улесняване на прилагането на хармонизирани бизнес практики, които отчитат променящите се очаквания на потребителите и позволят разрастване на дигиталното рекламиране в Европа.

За IHS Markit

IHS Markit е публична компания със седалище в Лондон, с над 13 000 служители, базирани в над 30 страни по света. IHS Markit предлага информация, анализи и експертиза на организации от цял ​​свят, като им помага да взимат решения за всичко - от ежедневни операции до дългосрочни инвестиции.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Любимката на шеф Ангелов си тръгна от Hell's Kitchen

Любимката на шеф Ангелов си тръгна от Hell's Kitchen

Любопитно Преди 11 минути

Брокерката Симона напусна надпреварата на крачка от черните куртки

Българчетата са първи в Европа по алкохол, цигари и канабис

Българчетата са първи в Европа по алкохол, цигари и канабис

България Преди 2 часа

Това сочи доклад на ООН за здравословното поведение на децата в училищна възраст

Две комисии подкрепиха законопроекта за рекламата на хазарта, браншът с остра реакция

Две комисии подкрепиха законопроекта за рекламата на хазарта, браншът с остра реакция

България Преди 3 часа

Според Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори ограничаването на рекламата ще доведе до ръст на залози в нелегални сайтове и обекти

Полша предупреди Русия, че ще загуби войната с НАТО

Полша предупреди Русия, че ще загуби войната с НАТО

Свят Преди 3 часа

Шикорски: Единствената надежда на Путин е нашата липса на решителност

Румен Радев настоя за ясна стратегия за българската енергетика

Румен Радев настоя за ясна стратегия за българската енергетика

България Преди 4 часа

Радев: Политиката и законодателството следва да се правят със загриженост и отговорност към България

Починa театралният режисьор Александър Илиев

Починa театралният режисьор Александър Илиев

България Преди 4 часа

Режисьорският му дебют е с „Адвокатът Пиер Патлен” във Видинския театър през 1986 г.

ММС не дава „Септември“ и „Юнак“ на Столична община

ММС не дава „Септември“ и „Юнак“ на Столична община

България Преди 5 часа

Министерство на младежта и спорта не е било уведомено

Електроразпределителна мрежа

Само в Унгария са плащали по-ниски цените на ток от нас за второто полугодие на 2023 година

България Преди 5 часа

Битовите сметки за електричество и газ в ЕС са намалели в сравнение с периода през 2022 г.

Бременна ли е отново Кайли Дженър?

Бременна ли е отново Кайли Дженър?

Любопитно Преди 6 часа

Спекулациите започнаха да набират скорост заради нейна снимка

Съд отмени присъдата на Харви Уайнстийн

Съд отмени присъдата на Харви Уайнстийн

Свят Преди 6 часа

В решението си съдиите се позовават на грешки в начина, по който е бил проведен процесът

о

Пеещите фонтани в Пловдив отново работят (ВИДЕО)

България Преди 6 часа

Музикално-светлинното шоу продължава 30 минути

Новите AI телевизори са тук, готови за спортното лято

Новите AI телевизори са тук, готови за спортното лято

Любопитно Преди 6 часа

Изкуственият интелект ще направи картината още по-красива и реалистична

НС одобри 250 млн. лева ежегодно за „Мини Марица Изток“

НС одобри 250 млн. лева ежегодно за „Мини Марица Изток“

България Преди 6 часа

В мотивите е посочено драстичното намаление на електропроизводството от въглищни мощности