Хранителните продукти, напитките, облеклото, жилищното обзавеждане и продуктите за поддържане на дома са едни от най-големите разходни пера за домакинствата в България, според данни на НСИ за последното тримесечие на 2016 г.

Способността на населението за спестявания като цяло бележи лек спад, което поставя въпроса как бихме могли да плащаме по-малко за описаните продукти и услуги, така че да контролираме разходите си.

Лишаването от определени стоки, с които сме свикнали във всекидневието си, не е устойчиво решение в дългосрочен план, затова оптимизирането на разходите по пазаруването, спестяването на време и предварителното планиране на необходимите покупки изглежда като най-удачния вариант.

Източник: Thinkstock/Guliver

И преди да е прозвучало прекалено досадно или сложно за изпълнение, идва добрата новина - подобна комбинирана услуга вече е достъпна онлайн, при това безплатно.

Дигиталните брошури, съдържащи изчерпателна информация за промоции по градове и магазини, са идеалният начин всеки, дори и най-широкопръстият потребител, да организира по оптимален начин харчовете си, като едновременно с това не се лишава от нищо необходимо или желано.

Подобни платформи дават възможност потребителите да търсят стоки или услуги в различни населени места по ключова дума, като успоредно с това да научават и за други промоционални оферти, които биха им били от полза, дори и в конкретния момент да нямат спешна нужда от тях.

Изборът от категории е толкова голям, че в действителност човек може да направи не само всекидневния или седмичния си домакински пазар, но и да планира покупка на бяла или черна техника, продукти за градината, облекла, козметика, да се възползва от промоции в областта на телекомуникациите и всякакви други стоки, продукти и услуги, които са ни необходими, за да водим нормален, спокоен и удовлетворяващ живот, дори и статистическите данни да разкриват по-негативни тенденции.

Разбира се, промяната в стереотипа на пазаруване и въвеждането на предварително планиране и търсене на по-добри оферти, при това онлайн, вероятно ще отнеме време, за да влезе трайно в потребителската ни рутина.

Обосновано е обаче да се предположи, че такава промяна действително ще доведе до реално спестяване на средства и време, и то не за сметка на качеството – комбинация от предимства, които спокойно могат да бъдат наречени „революция“ в пазаруването.