Още по темата

Астрономи от Масачузетския технологичен институт, Университета на Аризона, американската Национална фондация за науки и ще няколко институции обявиха, че са засекли радиосигнал от първите моменти на "запалването" на първите звезди във Вселената. Данните разкриват и някои неочаквания подробности, съобщава онлайн изданието CNET.

Марсоходът Opportunity работи вече повече от 5000 дни

Колата на Мъск в Космоса се оказва полезна на учените

Откритието е направено с помощта на малка, но много чувствителна антена, която е разположена в пустинята в Австралия. Чрез нея учените са изолирали слаб сигнал от първичен водород, който е част от последиците от Големия взрив. Това е и един от основните градивни елементи на Вселената и сигналът носи със себе си и отпечатък от първата светлина на най-първите звезди във Вселената, казват астрономите.

НАСА направи най-далечната снимка от Земята

Учени направиха подробна карта на Млечния път

"Това е първият реален сигнал, когато звездите започват да се оформят и да влияят на пространството около тях. През този период част от радиацията на първите звезди започва да прави възможно виждането на водорода. Тя кара водорода да започне да я абсорбира и при определени радиочестоти това се вижда като силует", казва Алън Роджърс от екипа, направил откритието.

Учените проследяват сигнала до само 180 млн. години след Големия взрив, който е от преди 13 млрд. години. Телескопите не могат да видят толкова "навътре" във Вселената и това откритие може да се окаже единственият миниатюрен поглед в най-ранните ѝ години, казва Джуд Боуман, ръководител на проекта.

Криптовалутите пречат на търсенето на извънземни

Вселената може да има 10 пъти повече галактики от очакваното

Макар и информацията да е съвсем малко като количество, тя дава доста на учените като познание. Едно от новите открития е, че ранната Вселена може да се окаже значително по-студена, отколкото се предполагаше досега. Възможна причина за това е, че през ранните години видимата материя може да е загубила енергия от взаимодействията си с тъмната материя.

Ако тази теория се потвърди, то това дава пръв поглед върху физиката отвъд стандартния модел и разкрива нова информация за тъмната материя, коментира Боуман. Той призовава учените по света да работят по потвърждаване на откритията на неговия екип, включително чрез други инструменти. Нужни са и нови радиотелескопи, които да могат да изучат сигнала по-задълбочено, казва още Боуман.

Учени засякоха активен радиосигнал от дълбокия Космос

Междугалактическият астероид озадачи астрономите

За още интересни новини последвайте страницата ни в Instagram!