Още по темата

Сателитът OSIRIS-REx на НАСА направи първите снимки на своята мишена - астероида Bennu, който през 22-ри век може да се удари в Земята, съобщава CNET. Официалният профил на сателита в Twitter публикува поредица кадри, които са направени между 17-ти август и 1-ви октомври т.г.

"Вояджър 2" доближава края на Слънчевата система

Уникално - камера хвана как изгаря метеорит над град с 1,6 млн. души

Те показват приближаването на космическия апарат към астероида. Очаква се на 3-ти декември т.г. апаратът да достигне Bennu, като ще се опита да докосне неговата повърхност и да засмуче прах и малки камъчета и отломки. След това ще се изстреля обратно към Земята, като трябва да се върне с пробите през 2023 г.

Защо НАСА ще изгори 3 млрд. долара в Космоса

Cassini засне уникални снимки на пръстените на Сатурн

Това ще са първите проби от астероид, които се връщат на Земята и учените имат големи очаквания към тях. Те искат да научат повече не само за състава на Bennu, но и за произхода на Слънчевата система като цяло. Учените дори ще проверят теорията, че животът на Земята е дошъл именно от астеорид.

Bennu е и рисков за Земята астероид с възможност да се удари в нея следващия век. Затова учените ще използват мисията и наученото за него като основа за евентуални мерки за защита.

Учени откриха индикатор за митичната Планета Х

НАСА представя своите 60 години в 60 секунди

OSIRIS-REx вече се намира на по-малко от 100 000 км. разстояние от Bennu. Първият кадър на 17-ти август е направен на повече от 2 млн. км. разстояние. Последната снимка е направена на 192 000 км. разстояние, като кадрите са правени 3 пъти седмично.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.