Още по темата

Времето на Земята никога не стига. Човешкият живот е твърде кратък, за да може да се реализират всички цели и желания. На екзопланетата EPIC 228813918 b обаче, човек може да живее средно около 150 000 години, съобщава онлайн изданието CNET. Разбира се има уловка. Въпросните години са доста кратки.

Европа ще търси екзопланети с 26 космически телескопа

НАСА откри още 10 планети с идеални условия за вода

Планетата EPIC 228813918 b е с размерите на Земята и е съставена от поне 45% желязо. Звездата, около която обикаля обаче, е значително по-малка от Слънцето. Тя е т.нар. м-джудже.

Нова екзопланета може да има условия за живот

НАСА откри 7 планети, които може да поддържат живот

Екзопланетата всъщност я обикаля веднъж на всеки 4,3 земни часа. Един ден на Земята е равен на над 5 години на EPIC 228813918 b. Това означава, че и средностатистическият човешки сън ще продължава около две години на екзопланетата.

Юпитер е най-старата планета в Слънчевата система

Подобен тип екзопланети всъщност не са изключение. Такава е и KOI 1843.03. Тя също е приблизително колкото Земята, също има много желязо в състава си и обикаля м-джудже. При това прави по една обиколка 4 минути по-бързо от EPIC 228813918 b.

Разбира се, планетите не са подходящи за живот в Земния му вид. Те са много близо до звездите си и са изложени на силна радиация. За учените всъщност е по-важно да обяснят феномена защо планетите с най-къса потвърдена орбита са около м-джуджета.