Още по темата

Проучване на Университета на Единбург създава интересна нова теория за разпространението на живота във Вселената. Според нея микроби могат да пътуват между планетите чрез помощта на космическия прах, съобщава университетът в своя сайт.

Междугалактическият астероид озадачи астрономите

Астрономи откриха първата междузвездна комета

Нещо повече, чрез помощта на облаците космически прах, микробите могат да пътуват не само между планети в една система, но и до планети в съседни звездни системи. Според ръководителя на проучването Арджун Берера използването на космически прах може да се окаже основен метод за разпространение на живота.

Животът на Земята може да се е зародил заради сблъсък с небесно тяло като Меркурий

НАСА има план как да пази хората от космически вируси

Космическият прах се движи доста бързо, с около 70 км. в секунда. Берера е проучил как космическият прах се отразява на Земята. Според изчисленията му, с подобна висока скорост, прашинките могат да изтласкат други малки прашинки от горната част на атмосферата на Земята извън гравитацията на планетата. Ако в тези земни прашинки има микроби, те могат да потеглят към други планети.

Уникално - камера хвана как изгаря метеорит над град с 1,6 млн. души

Астероидът, убил динозавите, създал катастрофална "зима"

Същото важи и за космическите прашинки, които достигат то Земята. Те могат да носят извънземни посетители от много далечни планети. Берера припомня още, че дори и на Земята има микроби и организми, които могат да оцелеят в космоса. Те биха могли и да оцелеят пътуване до друга планета, смята Берера.

Какво ще се случи, ако астероид удари Земята

Това може и да е отговор на друга теория, че животът на Земята се е зародил именно след пристигането на бактерии от далечен източник. И докато според научните данни космическият прах действително да може да се използва от микробите като форма на транспорт, за сега няма директни доказателства, че това е допринесло за зараждане на живот на друга планета.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.