Още по темата

Rolls-Royce и Boeing са инвестирали в революционен нов тип двигател, съобщава БиБиСи. Той се разработва от компанията Reaction Engines Limited (REL), която е базирана във Великобритания. Тя смята, че нейният двигател може да промени изцяло пазара на свръхзвуковите и дори космическите пътувания.

НАСА поръча безшумен свръхзвуков самолет

Космическият самолет на Virgin завърши първия полет

Агрегатът комбинира елементи както от реактивните двигатели, така и от ракетите. "Rolls-Royce и Boeing - това са наистина големи имена и е фантастично да сме в тази позиция", коментира изпълнителният директор на REL Марк Томас.

Тази година Virgin Galactic ще вози космически туристи

Ето го наследника на "Конкорд"

Той допълва, че Rolls-Royce искат REL да останат незвисими и да развиват технологията си максимално. Boeing от своя страна има много голям опит в авиацията "планове, които съм сигурен, че ще бъдат много вълнуващи за нас", казва Томас.

REL нарича своя двигател Sabre. Той е разработен така, че да може изведе кораб в орбита от старт на място с един етап и да няма нужда от допълнителни елементи. Освен това Sabre може да работи като конвенционален реактивен двигател, но ще може да постига скорост от Mach 5.5 или 5,5 пъти по-бързо от скоростта на звука. След това ще може да се превключва на ракетен режим за останалата част на излизането в орбита.

7 любопитни факта за новия най-голям самолет в света

Наследникът на Конкорд ще полети през 2023 г.

Комбинирането на двата агретата означава нужда от доста специфични технологии и способности. Двигателят има малък модул, който може да поглъща въздух с температура над 1000 градуса по Целзий и да го охлажда до минус 150 градуса по Целзий за по-малко от една стотна част от секундата. Това позволява на Sabre да използва кислород директно от атмосферата и елиминира необходимостта от използването на резервоар за кислород, който значително увеличава тежеста на космическия кораб или ракета.

Sabre ще може да се използва и за космически самолет, който да лети между различни точки на Земята. Подобна технология се разработва от години, като Rolls-Royce още през 80-те години на 20-ти век работи по такъв космически самолет. Сега тя има желанието да работи и с REL по новия проект освен да е стратегически инвеститор.

За разлика от преди, новият двигател е доста близо до реалността. Още това лято в Колорадо са планирани тестове на системата за охлаждане на въздуха, които ще я поставят в почти реални условия. През лятото REL ще отвори и нов тестов център във Великобритания. В него през 2020 г. трябва да се направи демонстрация на целия работен процес на Sabre. Ако всичко мине наред с тези изпитания, следващата стъпка ще е тестов полет, но за сега компанията гледа най-вече към основния тест през 2020 г.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.