Още по темата

Наследникът на свръхзвуковия пътнически самолет "Конкорд" може да полети още през 2023 г. Компанията Boom Supersonic смята, че е напълно реалистично да е готова със своя проект до тогава. Тя представи повече подробности за самолета по време на авиоизложението в Париж, съобщава онлайн изданието CNET.

Ето го наследника на "Конкорд"

НАСА започна тестове на новия свръхзвуков самолет

Самолетът Boom ще е наполовина по-малък от "Конкорд". На него ще има място за 45 до 55 пътници. Той обаче ще е малко по-бърз от своя предшественик. Докато "Конкорд" летеше с около 2.02 Mach (около 2494 км/ч), то Boom ще достига 2.2 Mach или малко над 2700 км/ч.

С тази скорост полетът между Лондон и Ню Йорк ще се съкрати наполовина и ще е около 3 часа и 15 минути. 14-часовият полет между Лос Анджелис и Сидни пък ще стане само около 6 часа и 45 мин.

Космическият самолет на Virgin завърши първия полет

7 любопитни факта за новия най-голям самолет в света

Целта на Boom Supersonic е да предлага максимално ниска цена. Компанията изчислява, че най-евтиният билет може да бъде 5000 долара, което е доста по-малко спрямо "Конкорд", чийто билети бяха повече от три пъти по-скъпи. Разбира се, крайната цена ще зависи от съответната авиокомпания. Boom Supersonic казва, че вече има поръчки за 76 самолета от 5 авиокомпании.

Boom Supersonic
Boom Supersonic Източник: Boom Supersonic

Самолетът ще предлага една класа с всички удобства. От всяка страна ще има само по една седалка, която ще е като най-луксозните и удобни изпълнения в сегашните самолети. Всеки пътник ще има собствен видео екран, работна маса, място за багаж и прозорец, който е значително по-голям от този на "Конкорд".

Таен самолет се приземи след 2 години в космоса

Boom ще лети на височина от около 18 200 метра. Основната част от корпуса ще е изградена от карбон, което ще направи самолета по-лек. Той ще разчита на три двигателя. Ще има шест души екипаж. Компанията смята, че ще е готова до 2023 г. Преди това обаче ще направи по-малък прототип. Той трябва да полети до края на тази година. Ще бъде една трета от размера на Boom, като целта му ще е най-вече да провери всички технологии и системи. След това компанията ще започне работа по първия фюзелаж на Boom.